Verslag SVZ DA1 – Sporting DA2‏

Zaterdag 12 maart een wedstrijd waarbij we nog wat recht te zetten hadden. Uit bij Sporting hebben we zo ongeveer in de laatste minuut knullig verloren. Dit keer wilden we het omdraaien en de punten thuis houden. Aliza ontbrak door een blessure aan haar hiel en met een paar half opgelapte meiden gingen we starten. Angel is er gelukkig weer bij, zij nam plaats op de bank om de tweede helft in te kunnen vallen. Yara startte in de basis omdat ze later die dag nog bij de Coop verwacht werd.

Wij begonnen defensief, we stonden nog in dezelfde modus als vorige wedstrijd. Toen moesten we ook wel verdedigend spelen, nu niet, maar wisten dat niet goed op te pakken. Daardoor was Sporting meer in balbezit en kwamen wij totaal niet aan voetballen toe. We waren onrustig, speelden de bal niet rond, veel lange ballen naar voren die daar de tegenstander opgepikt werden. Toch kwamen we op voorsprong. Een blunder van de keepster van Sporting zorgde ervoor dat Josta de bal kan afpakken en het doel in kon lopen. Wel heel blij maar ook alert, want de voorhoede van Sporting stond scherp. Sporting heeft een redelijk goede ploeg, ze hebben slechts 8 punten gehaald, dat snap ik minder goed. Hun voorhoede is zeer beweeglijk en heeft goede acties in huis. Hun zwakke punt ligt toch wel achterin, dit verklaart wel dat ze al best een hoop tegendoelpunten hebben. Wij hebben minder tegendoelpunten maar ook minder doelpunten voor, dat zegt toch wat, wij hebben 18 punten. Sporting heeft dus minder moeite met scoren. Uit een corner in het voordeel van Sporting weet 1 van de meiden de bal in het netje te werken. Dit is ook de ruststand.

Pierre is niet tevreden en laat dit blijken. We zijn zelf ook niet tevreden. Niet iedereen zit even lekker in de wedstrijd en daardoor krijgen we geen grip op de wedstrijd. We krijgen te horen wat we beter gaan doen en gaan positief de wedstrijd in. Ik denk dat het balbezit redelijk gelijk is in de tweede helft. Wel worden wij sterker en krijgen het overwicht. We nemen geen risico’s maar krijgen steeds meer kansen. Ons voordeel is wel dat zij ongeveer 13 minuten met 10 man komen te spelen. Vanwege een blessure verlaat 1 speelster het veld en er zijn geen wissels meer. Hierdoor zetten zij het een en ander om. Voor ons is het eigenlijk wachten op een doelpunt. Omdat hun aanvallers gevaarlijk zijn, moeten we scherp blijven tot de laatste minuut. In deze laatste minuut weet Annet de bal op fraai wijze over de keeper te krijgen. Ik kijk naar de kant en zie dat iedereen opspringt!

Het was voor de supporters heel spannend, blijkt. Het doelpunt hing in de lucht maar we deden er wat lang over om de wedstrijd naar ons toe te trekken. Wij zijn ook heel blij. Goed om ook slechtere wedstrijden winnend af te sluiten. We zien dat Hercules wederom gelijk heeft gespeeld. We staan zelfs op de derde plaats om de tweede periode te kunnen winnen, daar willen we nog niet aan denken. Voor ons staat vast dat we graag goed willen blijven spelen en in de middenmoot willen eindigen, eventueel een top 5 notering. Volgende week gaan we weer op pad, naar DVVA. De dames van DVVA staan op de derde plek en hebben ook kans op de periode. Ik weet niet precies hoe het zit. Hercules wordt kampioen dus geeft de periode aan de nummer twee. Nummer twee wint de tweede periode en geeft deze dan aan de nummer drie van de periode kandidaten?? Het zou een bekroning op ons seizoen zijn.

Met nog maar 6 wedstrijden op het programma ziet het er goed uit. We doen dit als team en kunnen trots zijn op onszelf. Kampioen worden, was een soort van moetje maar dan in de derde klasse goed mee kunnen komen, is een mooie prestatie (dat verdient sowieso een prijs als sportploeg van het jaar ;)). Mensen, tot volgende week, we hebben nog plek in de bus dus meld je aan bij Patrick en mis deze kraker niet!