Vrijwilligersbeleid

Club

Hieronder vind je een beknopte uitleg van het vrijwilligersbeleid bij onze vereniging.

De uitgebreide versie is hier te downloaden, net als een uitleg van de voetbal.nl app.

Je vindt hier de richtlijnen voor de taak ontvangst bestuurskamer.

Wat houdt het nieuwe vrijwilligersbeleid van s.v. Zevenhoven in?
Het nieuwe vrijwilligersbeleid betreft een verplichte bijdrage in het vrijwilligerswerk voor ieder lid. Kort samengevat betekent dit dat elk (jeugd)lid per seizoen 40 punten dient te behalen, waarbij 10 punten staat voor een taak van circa 2 uur. Het beleid is beschreven in dit document, waarvan we iedereen willen vragen dit door te nemen. Daarnaast is er een handleiding voor de voetbal.nl app, die gebruikt wordt voor het inschrijven voor taken, bijgevoegd.

Waarom moet er iets veranderen?
Zoals veel andere voetbalverenigingen ervaart s.v. Zevenhoven dat het in toenemende mate lastig is om vrijwilligers te vinden voor de verschillende taken en functies binnen de vereniging. Het resultaat hiervan is dat het werk dat gedaan moet worden op de schouders van steeds minder leden is komen te liggen. Vele oproepen ten spijt blijft dit tekort aanhouden. Deze tendens is niet uniek voor onze vereniging maar wel één waar een oplossing voor gevonden moet worden.

Voetbal.nl app

Waarvoor wordt de voetbal.nl app gebruikt?
De voetbal.nl app werd al eerder gebruikt voor informatie over voetbalteams, zoals het programma, uitslagen en standen. Aan deze app hebben we nu ook de vrijwilligerstaken toegevoegd. Je kunt hierin aangeven welke taken je voorkeur hebben, je inschrijven voor taken en je taak ruilen. Hoe dit moet is beschreven in de handleiding van deze app.

Hoe zorg ik dat ik de app kan gebruiken?
De voetbal.nl app is te downloaden via de app store van je mobiel of tablet. Daarna kun je inloggen of jezelf registreren met het mailadres dat bij ons van jou (of van je kind) bekend is. Wanneer je dit doet zie je in het menu het kopje ‘Vrijwilligerstaken’. Zie je dit niet dan komt je mailadres niet overeen met het adres dat bij de vereniging bekend is. Stuur in dat geval een mail naar vrijwilligers@svzevenhoven.nl met het mailadres dat je wil gaan gebruiken.

Punten

Gelden de verplichte 40 punten per seizoen voor alle leden?
Ja, de puntenverplichting geldt voor alle spelende leden. Uitzondering hierop is wanneer er meerdere jeugdleden onder de 16 jaar uit één gezin komen; er hoeft dan maar één keer aan de verplichte punten voldaan te worden. Dit geldt ook in de situatie van een ouder en een kind (<16 jaar) die beiden lid zijn.