Verslag SVZ – Zwammerdam

Vandaag tegen Zwammerdam, een tegenstander waar we de laatste jaren spannende potjes tegen speelde maar eerder dit seizoen was het vooral tegen houden om zo lang mogelijk in de wedstrijd te blijven. We kwamen via een counter zelfs 0-1 voor maar verloren uiteindelijk terecht.
Vandaag starten we met: Jordy, Robin, Sjoerd, Nino, Berry, Tobias, Robert, Falco, Maurits, Damon, Nick.
Na 10 min is er grote kans voor Zevenhoven, Nick, Damon en Robert gaan op de goal af en moeten deze 3 tegen 2 samen uitspelen maar Damon schiet hem in de handen van de keeper. De spel is niet verkeerd en gelijkwaardig aan Zwammerdam.
Een hoekschop in de 13e min wordt door Falco over gekopt en niet veel later geeft Falco goed voor op Robert die na een goede loop actie vrij komt maar helaas net niet bij de bal komt. Zo creëeren we een grote kans en een paar mooie aanvallen wat ons het gevoel geeft dat de 1-0 er wel eens aan kan komen.
Dan verspeelt Berry de bal nog in de opbouwfase en lijkt er nog geen direct gevaar maar de speler van Zwammerdam schiet de bal van grote afstand zo in de kruising en zo staat het na 20 min 0-1.
8 minuten later staat het dan 0-2, een voorzet van Zwammerdam waar geen gevaar uit komt maar Jordy laat hem los nadat hij wat gehinderd werd en de Zwammerdam aanvaller kan hem in open doel schieten.
In de rust probeert Danny het geloof in een goed resultaat in leven te houden maar dat is moeilijk als je zelf kansen krijgt en hij wil er niet in en daarnaast 0-2 achter staat.
In de 50e min is het dan al 0-3, een knap lopje over Jordy valt zo binnen.
Na bal verlies van SVZ gaat de bal diep aan linker kant, Sjoerd verdedigt tot op achterlijn de voorzet die toch volgt komt precies bij de spits buiten bereik van Robin en valt gelukkig of knap binnen bij 2e paal. Kortom in de 55e minuut is 0-4 en de wedstrijd gespeeld.
Met in de 60e minuut Gareth en Joost voor Damon en Maurits en later in de 65e minuut Oscar voor Berry hopen we nog een goal te maken. Verder dan twee voorzetten van Robin op Nick komen we niet. Nick werd eerst knap verdedigd en later kopt hij over. Als Nino onbedoeld buitenspel opheft komt Zwammerdam met 3 man op Jordy af maar ipv dit goed uitspelen kiezen ze voor de 1 op 1 met Jordy en daar komt Jordy als winnaar uit en zo bereiken we een eindstand van 0-4.
Korte conclusie: gelukkig was het lekker weer.

Door de ogen van de leider