Verslag SVZ – ESTO

Vandaag tegen Esto spelen we de één na laatste wedstrijd. Uit gewonnen maar daar was wel het nodige geluk voor nodig. Esto speelt voor de laatste periode en wij… wij zijn eigenlijk klaar. 2 x 10-0 winnen kan ons nog ergens brengen maar dat is niet realistisch. De eerste minuten is het Esto dat kansen krijgt zoals een voorzet in 16 vanaf achterlijn, ingeschoten en op de lat en daarna weet Swen de bal nog 2 keer te keren. Maar als ze die niet maken komt SVZ toch goed in de wedstrijd, we kunnen goed tegenstand bieden en delen ook wat spelden prikjes uit. Na de drink pauze zijn we de betere ploeg en kunnen we voorzichtig denken aan een voorsprong.
Tot dat in de 38e een schot van 25 min laag strak en net langs de paal gaat en Swen er niet bij kan en het toch 0-1 staat.
Een knappe actie van Maurits waarbij zijn tegenstander volledig het bos in gaat maar zijn harde schot gaat net naast de verkeerde kant van de paal.
In de 40e is het dan meteen 0-2, goed uitgespeeld door Esto waarbij SVZ geen antwoord had op een inzakkende speler terwijl de verdediging achteruit loopt waardoor hij helemaal vrijkomt en kan schieten.
Als Jop een aanval opzet door het midden, Damon inspeelt en het Damon lukt om de bal onder zich te laten vallen wordt het meteen gevaarlijk. Jop loopt door en krijgt de bal dus terug en ziet Nick vertrekken en geeft de bal tussen verdedigers en keeper in, Nick denkt ff aan scoren maar de keeper is razend snel en net iets eerder bij de bal.
Als daarna in de 43e min Esto opent met een mooie bal over onze linkerkant en Nino te laat komt, vertrekt Swen van zijn goal om hem te helpen maar ook hij komt te laat, de voorzet die komt kan Esto vrij binnen schieten en is het nog voor rust 0-3.
Meteen na rust red Swen ons nog een keer maar daarna is het lekker voetballen, Esto lijkt het wel goed te vinden. Danny doet nog wat wissels:
56e Robin vM voor Tobias
56e Gareth voor Robert
60e Oscar voor Nino Gelato
74e Stijn voor Sjoerd
Tot de 87e minuten zien we een vrijetrap van Maurits op lat en een bal van Esto op lat. Maar dan loopt de scoren nog erg op; 87e wordt een voorzet binnen gekopt 4-0, in de 89e min heft Lars buitenspel op en speelt Esto het keurig uit 5-0, en in de 90e min komt de 6-0 ook nog.
Korte conclusie: vandaag zijn we officieel gedegradeerd.

Door de ogen van de leider