Verslag SV Zevenhoven A1 – ARC A5

Afgelopen zaterdag stond de tweede wedstrijd van het jaar, en de zevende van de competitie op het programma. Na de eerste competitieoverwinning van vorige week hoopte we het goede spel tegen te kunnen voortzetten en ook van ARC te winnen. Een revanche was nodig want uit werd eerder al met 4-0 verloren van deze ploeg.

In het begin van de wedstrijd ging het aardig gelijk op. ARC was iets meer in balbezit maar kansen waren er aan beide kansen. Helaas was het geluk echter niet aan onze zijde. Een scrimmage voor het doel van ARC werd van de doel gehaald en niet veel later was het bij een scrimmage voor ons doel wel raak; 0-1. Het spelbeeld veranderde hierna niet veel maar toch was het weer ARC dat scoorde. 0-2 was dan ook de ruststand.

In de tweede helft werd er veel meer naar voren gespeeld aan onze kant, maar weer was het ARC dat scoorde; 0-3. Een zeer lastige opgave om nu nog terug te komen, maar dat betekent niet dat er niks meer te halen valt. Na hard werken kwamen we dan ook nog terug in de wedstrijd. Na een ingooi zette Merijn zijn tegenstander knap weg en schoot van buiten de zestien een volley prachtig tegen de touwen; 1-3 en het vertrouwen was ook volop terug. Ongeveer tien minuten voor tijd kwam ook de 2-3 nog. Een afvallende bal uit de zestien werd met links door Daan over de keeper het doel ingewerkt. De spanning was terug en er viel zeker nog wat te halen. Helaas lukte het niet om helemaal door te drukken en daardoor kwamen er geen grote kansen en ook geen doelpunten meer.

Een 2-3 nederlaag was dus een teleurstellend resultaat. Er was alles aangedaan om toch nog een punt te halen, maar het mocht niet zo zijn. Volgende week is er uit bij Koudekerk een nieuwe kans om punten te halen. Die zijn zeer hard nodig namelijk.