Verslag Sporting ’70 VR2 – SVZ VR1

Met wederom een gehavend team kwamen we om 14.15 uur bij elkaar voor de bespreking. Met nog steeds dezelfde blessures missen we al weken drie meiden. Iris zit er weer aan te komen en ook Nathalie en Sabrina zijn weer op het veld gesignaleerd. Met nog twee meiden op vakantie en Aliza die niet fit was, waren we met slechts 9 eigen dames. Dit is wel een klein dieptepunt. Als je 16 meiden op papier hebt staan en je gaat met 9 weg. Fijn voor ons was dat de meiden/junioren vrij waren deze zaterdag. Yara, Noah en Zola gingen met ons mee.

Met een hele bus vol gaf de chauffeur ons letterlijk een slinger naar Utrecht. Het was een helse rit, die niet veel langer moest duren. We waren ruim op tijd op het sportpark van Sporting ’70. De wedstrijd begon pas om 16.45 uur. Waarom was ons niet duidelijk want het veld was leeg toen wij aankwamen. Tijdens de bespreking werd de opstelling bekend gemaakt. We gingen met 2 spitsen spelen. Dit omdat Sporting ’70 tegen de nummer 1 gelijk had gespeeld. Hoe deze wedstrijd eruit heeft gezien, is ons een raadsel want in de verste verte waren zij niet te vergelijken met Hercules. Het waren allemaal jonge meiden.

Het combineren ging ze aardig af en ze kregen een grote kans, al in de 2de minuut. Gelukkig maaide de linksbuiten over de bal heen waardoor wij met de schrik vrij kwamen. De scheidsrechter speelde een grote rol in deze wedstrijd en maakte zoveel aparte beslissingen dat dit niet ten goede kwam van het spel. Beide partijen hadden hier last van. De eerste helft leverde niets op. Met een 0-0 gingen we de rust in.

We besloten om met drie spitsen te gaan spelen. Roos de spits in en Stef en Yara eromheen. Hierdoor konden we de verdediging van Sporting ’70 net wat meer onder druk zetten. Sporting ’70 was de tweede helft ook beter in de wedstrijd gekomen. We speelden op gras, wat voor ons zeker geen voordeel is. We hebben dit hele seizoen nog niet op gras gespeeld en zijn erg gewend geraakt aan kunstgras. Het veld was ook drassig, kortom niet ideaal. We kwamen al vrij vlot op 1-0 achterstand. Een foutje dat direct afgestraft werd. Gelukkig konden we heel snel de stand gelijk trekken doordat Stef op het juiste moment klaar stond om de 1-1- te maken. De 1-2 zat er zo ongeveer 10 minuten, misschien wel eerder, ook in. Marit werd diep gestuurd, probeerde het eerst zelf maar de paal hielp haar niet. Wel kreeg zij de bal weer in haar voeten, ze legde af op Stef en die wist de stand op 1-2 te zetten. Pierre besloot om het wat om te gooien en met 1 spits door te gaan. Dit werd uiteindelijk Marit. Op het middenveld zouden we meer grip moeten krijgen omdat we met 5 meiden het goed vast zouden moeten zetten.

Het lukte echter niet waardoor Sporting ’70 nog steeds de vrije vrouw makkelijk wist te vinden. Al snel stond de 2-2 op het scorebord. We werkten hard maar trokken aan het kortste eind en gingen zonder punten het veld af. Net voor tijd wisten ze er 3-2 van te maken. Door dit doelpunt hield de thuispartij de punten in de tas. Het was zo onwijs balen.

Zola en Yara begonnen in de basis en deden het super goed. Helaas was de opstelling zodanig aangepast dat we op alle linies niet onze eigen speelsters konden opstellen. De meiden doen al lekker mee maar missen net dat beetje ervaring. Daarnaast spelen wij waarschijnlijk een ander systeem en gaat het net wat sneller. Noah heeft 35 minuten haar stinkende best gedaan, zij kwam erin voor Yara. Op de terugweg mochten we nog een mooi compliment in ontvangst nemen van Pierre. Hij zag ook dat dit het hoogst haalbare was vandaag.

We hebben hard gewerkt, voor elkaar geknokt maar door de vele afwezigen en teveel meiden op een andere positie hebben we de punten niet mee kunnen nemen. We hebben even gebaald maar daarna de knop omgezet en keihard gezongen in de bus. Er komen nog genoeg wedstrijden waarbij we punten kunnen halen. Ook dit is weer een les voor ons geweest en we weten zeker dat het thuis een hele andere wedstrijd wordt!

Anne was zelf een weekend weg maar op haar vader konden we ook deze zaterdag weer rekenen! Hij is er altijd, wij vinden dit fantastisch! Het is leuk dat we een vast cluppie supporters hebben die ons elke week weer steunt. Aankomende week hebben we geen wedstrijd dus rusten we lekker een weekje uit. Zaterdag 31 oktober staan we er weer! Tot dan!