Verslag RKDES – SVZ

Vandaag de uitwedstrijd naar Kudelstaart om het tegen RKdes op te nemen, een ploeg die zich aan het mengen is in de strijd om het kampioenschap.
Op het mooie complex gaat er al vroeg een bal van Robert over het doel na een hoekschop van SVZ.
Aan de andere kant moet Lars redding brengen om een snelle goal van RKdes te voorkomen. De hoekschop wordt afgeslagen maar de bal valt voorbij de 2e paal en Jordy denkt de bal te kunnen halen, de speler van Des gaat er slim tussen lopen en Jordy loopt in zijn enthousiasme richting bal deze speler omver met als resultaat een strafschop.
In de 18e minuut schiet Des deze feilloos binnen en staat het 1-0.
Deze achterstand komt het spel van SVZ niet te goede, RKdes wist via vaste patronen vaak de opbouw goed te verzorgen. Uitgespeelde kansen leverde dat niet op maar SVZ liep op het middenveld wel achter de feiten aan.
Toch komen we tot 2 gevaarlijke momenten, Maurits die Nick weg steekt maar op het laatste moment hersteld een verdediger de situatie voor RKdes waardoor het gevaar geweken is.
Als even later Nick Damon in de diepte bediend lijkt de 1-1 in aantocht. Helaas wacht Damon iets te lang met schieten waardoor de verdediger contact kan maken waardoor hij uit balans raakt en zelfs zijn schot nog kan blokken.
In de rust is het duidelijk dat SVZ iets moet veranderen als het meer grip op het middenveld wil krijgen.
Robin gaat eruit voor Oscar, Tobias gaat eruit voor Gareth die weer hersteld is na periode van ziek zijn.
In de 50e minuut is er een lichte overtreding op Berry binnen de 16 wat een strafschop oplevert voor SVZ, Falco schiet deze beheerst binnen wat in de 50e minuut zorgt voor een 1-1 stand. Wat SVZ betreft een goed moment voor een ommekeer.
Het terugspelen van Maurits waarbij Jordy terug moet rennen om de bal onder de lat vandaag te koppen is de start van een periode waarin RKdes 3 goede kansen bij elkaar speelt en SVZ Damon verliest aan een lichte blessure waardoor Robin L in de ploeg komt. Aan alles voel je dat de 2-1 in de lucht hangt en die komt er helaas ook. Uit een hoekschop kopt Des de 2-1 binnen na een slim blok en dito weg lopen van de RKdes speler. SVZ komt niet meer tot veel kansen maar als Maurits knap wegdraait zoals alleen hij kan verstuurt hij een knappe bal op Nick die richting goal gaat. 2 verdedigers kunnen hem niet stoppen en Nick komt de 16 binnen. Net op het moment dat hij kijkt in welke hoek hij het beste kan schieten blijkt de verdediger rap terug gekomen te zijn en weet hij Nick zijn schot te blokken.
Als Lars daarna rond de middenlijn de fout in gaat en de bal diep aan onze rechterkant komt moet Sjoerd uitstappen naar rechts, er volgt een lage voorzet naar de spits die in 1 op 1 staat met zijn rug naar de goal. Een mooie schijnbeweging en dan draait hij knap naar zijn linkerbeen en schiet de bal rustig en beheerst in de verre waardoor het 3-1 staat en de wedstrijd gespeeld is.
Na de wedstrijd is het nog een gezellige boel in de kantine en krijgen een rondje borrels aangeboden maar op de uitslag heeft dat natuurlijk geen invloed meer.
Korte conclusie: we waren vandaag niet goed genoeg om een punt te halen.

Door de ogen van de leider