Verslag ARC- Sterren Team SVZ 3 (14:37 uur)

Start opstelling: Jordy,- Scooter, Roberto, Haaf, Bolle,- Basso, Koning Taffie, Pascal (C),- Harrie, Tije, Robinho.
Wissel: Sander
Afwezige sterren: Sjors, Bundy, Super Mario, Barthez, Zanoune, Robin Könst, Nelis, Leon.

Nadat we de belangrijkste wedstrijd van het jaar uit bij TAVV 2 hadden gewonnen met een goal van de geniale Koning Taffie, vandaag geen wereld reis maar naar ARC is toch altijd weer bijzonder. Gelukkig tussen de buien door vonden we zonnestralen genoeg om te ballen. Na lang wikken en wegen en niet voordat we onze ex-voorzitter Dolf van Leeuwen, zelf groot fan van Team 3, erbij gevraagd hadden, hebben we na intern beraad besloten om de beker te laten voor wat het is. Kwaliteit genoeg, dat is het probleem niet maar het grote aantal wedstrijden van een beker competitie en de reguliere competitie daar kunnen we op onze leeftijd niet meer mee thuis komen. Dus de beker winnen werd door gestreept. Meteen ondernamen De Maestro en Nelis actie wat resulteerde in de lijst afwezigen! Zodoende waren we zaterdag klaar om onze doelstelling te gaan halen.
De wedstrijd begon een goede 7 minuten later maar dat mocht de pret niet drukken.
Al snel viel uit het niets de bal voor de voeten van de ARC spits, die produceerde best een goed schot maar heerlijk gepakt door Jordy. Ons wereld beroemde tikkie-takkie voetbal daar was nog niet op getraind en hadden we dus thuis gelaten. Eén van onze nieuwe sterren: Haaf had een trefzekere pegel in huis maar Tije die net op weg was naar een enorm gat in de verdediging, kreeg helaas de pegel tegen zich aan. Tije is een bikkel en kon door, maar de stand van 0-0 bleef op teletekst staan. Niet heel erg veel later was het dan wel raak, 1-0 ARC. Team 3 schakelde een klein tandje bij wat 2 geweldige aanvallen tot gevolg had. Eerst speelt Tije de bal op Koning Taffie, die met een geniale pass diep op Robinho het spel open gooit, Robinho met afgemeten voorzet op Tije die op zijn beurt genadeloos via de paal binnen kopt! De keeper maakt nog een show duik maar was echter geheel kansloos, 1-1.
Na weer geniale pass diep van koning Taffie op Harrie, kan hij door op doel maar Harrie gebruikt iets meer tijd dan dat er voorradig was en lijkt de bal te verliezen maar daarna volgt een duidelijke overtreding binnen de 16, helaas was de goed leidende scheidsrechter hier niet op voorbereid en beoordeelde het onjuist, hij gaf een vrijetrap net buiten de 16…… Koning Taffie die ook alle scheidsrechters cursussen gedaan heeft kwam de scheidsrechter te hulp. Hij gaf aan dat het een strafschop was of er was niets aan de hand maar een vrijetrap buiten de 16 behoorde niet tot de mogelijkheden. De scheidsrechter trok zijn conclusie en gaf een stuiterbal! De reacties bij VI logen er niet om en ook de reporter van De NOS had zijn mond er van vol en Theo Reitsma bleef maar doorzagen over een stuiterballetje zalf bij de snackbar om de hoek…. Maar dat dit bijzonder was zijn natuurlijk wel eens, een scheidsrechter die een speler serieus neemt zie je immers nog nauwelijks!
We tikte de bal wat rond tot de rust om de mensen van TV weer tot bedare te brengen.

Na een lekker bakkie thee en wat tactische omzetting begonnen we wederom in het zonnetje aan de tweede helft.
Door onze tactiek op detail niveau iets te wijzigen kwamen we beter in het spel en kregen legio mogelijkheden. Vooral in diepte viel er wat te halen voor ons.
Gelukkig was iedereen er van doordrongen wat winst zou betekenen, het niet halen van de doelstelling, zodat we geen goal meer maakte. Hoewel er nog een vreemd incident voorbij kwam met een nummer 3, een trap (geen ladder) tegen een been maar geen bal in de buurt, konden we gelukkig toch de rust bewaren. Waar Harrie nog een keer zijn hoofd verloor en de bal richting kruising schoot bracht de doelverdediger redding. In de 70ste minuut kwam Sander er in voor Pascal (C). De rest van de wedstrijd was het niet schokkend en in blessure tijd konden we aan de doelstelling voldoen. 2-1. Voor de gezelligheid hebben we snel gedoucht en reden we weer richting Zevenhoven.
Sander en Jordy heel erg bedankt dat jullie ons wilde helpen zodat we er uiteindelijk toch 11 op konden stellen en een licht geblesseerde konden wisselen.

De schrijvende ex-voetballer=