Verslag Altior – SVZ

Vandaag de laatste wedstrijd van het seizoen en we gaan uit naar Altior. Voor hun staat het halen van de nacompetitie nog op het spel en wij spelen zoals altijd om te winnen.
We starten met: Jordy, Lars, Sjoerd, Jop, Berry, Falco, Robert, Marco, Damon, Jordy
Vanaf de start is het duidelijk dat Altior voor een 0-0 resultaat gaat omdat dit voor hun genoeg is. Sjoerd, Lars en Jop kunnen samen met Jordy de bal rustig rond spelen zonder een oranje shirt tegen te komen. Af en toe kiezen ze een moment uit maar dan is het Falco die meteen helpt zodat we er onderuit kunnen spelen.
Op een korte terugspeelbal van Altior loopt Damon voor zijn kans, de keeper is er net iets eerder maar na een carambole tussen keeper en Damon gaat de bal naast de goal. Nadat Altior de bal in goede schiet positie over heeft geschoten komt er een vrijetrap voor Marco na een harde overtreding op Jordy. Marco draait hem mooi langs de muur maar de keeper tikt hem uit de hoek.
Even later tikt Falco net naast uit een vrijetrap van Marco.
Vlak voor rust pikt Damon de bal op punt 16 op nadat verdediger en keeper elkaar niet begrijpen maar toen hij ruimte vond om te schieten stond hij bijna op de achterlijn en was een bal in het zijnet het resultaat. In de rust bespreken we dat de scheidsrechter zich laat meeslepen door iets onnavolgbaars wat bij ons veel emoties oproept.
Meteen na rust komt Nick door over rechts met een heerlijk rush en zijn voorzet op Damon is goed, Damon schiet meteen en de bal gaat binnenkant paal zo naar de andere paal en weer uit het doel, hij komt nog bij Jordy maar doe jaagt hem over.
En als dan 1 minuut later Altior in de counter de 1-0 maakt na een onbedoeld toevalstikje van een oranje hemd waardoor een medespeler de bal over de uitkomende Jordy kan tikken, weten we dat een resultaat halen heel lastig wordt.
Vanaf minuut 57 begint Danny spelers en ledematen te sparen met Tobias voor Jordy, Maurits voor Marco en later Gareth voor Jop.
Als in de 62e minuut bij hoekschop een verdediger van Altior Sjoerd te snel af is en Lars bij de paal de bal ook niet kan keren is het 2-0 en gespeeld.
Een redding van Jordy en een vrijetrap van Maurits vanaf de achterlijn zo op lat zijn de enige voetbal gerelateerde dingen die we nog te zien krijgen. In de 81e minuut komen Robin vM en Nick V voor Lars en Robert. In blessuretijd vallen de 3 en 4 nul nog maar die doen niet terzake.
Zo komt er een einde aan een moeilijk seizoen en gaan we volgend seizoen onze derby’s spelen in de 4e klasse.
Vandaag een laatste en dit keer lange “korte conclusie”: In mijn laatste wedstrijd als leider heb ik toch nog iets gezien wat ik nog nooit meegemaakt had… Zoveel spelers die met zwellingen, bulten, schrammen en andere beschadigingen de wedstrijd uitkwamen. En dit zonder dat ze beschermd werden door een scheidsrechter. Wij bleven tijdens de wedstrijd, als team, ons hiertegen bestrijden. Dit heeft dan ook een hoop kaarten gekost, maar ik vind dat onrecht altijd bestreden zal moeten worden.

Door de ogen van de leider