Van de voorzitter (februari 2024)

Mogen we nog terugblikken op 2023? Jazeker! Vorig jaar was in vele opzichten een gedenkwaardig jaar voor SV Zevenhoven. Het kampioenschap van het eerste staat bij iedereen nog vers in het geheugen, maar we hebben daarnaast ook zeer geslaagde evenementen mogen beleven, zoals o.a. de kaartavonden, het darttoernooi, het paardenbakweekend, de sportdag, het voetbalkamp, etc. Naast deze mooie en gezellige evenementen werd de club helaas ook geraakt door droevig nieuws. Eind mei overleed ons gewaardeerde lid, sponsor en vrijwilliger Jan Ahles en op tweede kerstdag werden we opgeschrikt door het vreselijke ongeval van ons jeugdlid Stanley, waarbij het sociale en warme karakter van SV Zevenhoven en de rest van het dorp naar boven kwam.

Het seizoen is na de winterstop alweer in volle gang, met als ‘aftrap’ de indrukwekkende en emotionele herdenkingswedstrijd van de JO17 voor Stanley op 13 januari. Intussen draait de club weer verder, we hebben het darttoernooi alweer achter de rug, en de bestuurskamer en bespreekruimte worden door een aantal vrijwilligers vernieuwd, het gaat er schitterend uitzien. Zoals ons hele complex er fantastisch uitziet, de onderhoudsploeg doet fantastisch hun best. De contracten van Danny ter Hoeve en Freek van Leeuwen zijn met een jaar verlengd en voor de JO17 is voor volgend seizoen good old Arie van der Laan aangetrokken. Onze nieuwjaarsreceptie c.q. vrijwilligersdag moesten we vanwege de droevige omstandigheden, hierboven genoemd, cancelen, maar voor de vrijwilligers wordt naarstig naar een nieuwe datum gezocht. Het hoeft geen betoog, dat de vrijwilligers super belangrijk zijn voor SV Zevenhoven, zij zijn het ‘cement’ waarop de fundering van de club rust. Het puntensysteem voor het vrijwilligerswerk werkt niet optimaal, ingevoerde taken worden niet altijd uitgevoerd en men zorgt niet altijd voor vervanging . We zijn hard bezig om ons vrijwilligersbestand te optimaliseren en onlangs is er een enquete gehouden, waar 89 mensen aan deelgenomen hebben. Wellicht een ietwat teleurstellend aantal, maar de input was zeer veelbelovend en we zijn druk bezig om het e.e.a. te inventariseren en een vrijwilligerscommissie is in de maak. We gaan ervoor om dit seizoen mooi en sportief af te kunnen sluiten en iedereen bij voorbaat hartelijk dank voor al hun inzet.

René van Zon – Voorzitter