Trein Zevenhoven 2 dendert door!

Afgelopen zaterdag stond voor het tweede elftal het thuistreffen met DSO op het programma. Om 11.30 werd er onder prachtige omstandigheden (een heerlijk zonnetje en een vochtige grasmat) afgetrapt tegen de ploeg uit Zoetermeer. Zevenhoven won in oktober al haar wedstrijden en pakte daarmee 12 punten uit 4 wedstrijden. Het plezier en de beleving lijkt met de week te groeien en ook de speelwijze en teammentaliteit zijn ruim voldoende. Vandaag de kans om als team in de top 3 terecht te komen.

Zevenhoven begon furieus aan de wedstrijd. Met veel druk vooruit werd de tegenstander gedwongen tot het spelen van lange ballen die door het sterke centrale duo Wouters en Roeleveld vaak werden gewonnen. Waar DSO de oplossing wel over de grond zocht, waren de middenvelders Luke van den Broek en Fransen ijzersterk in de duels. In de omschakeling creëerde de ploeg van trainer/coach Ludo Pistorius kans op kans. Vrij vroeg in de wedstrijd werd de spits in de ruimte rechts aangespeeld. Edo de Zwaan draaide kort weg van zijn tegenstander en joeg de bal in de verre hoek. Feest in het Zevenhoven kamp na 10 minuten : 1-0.

Na de 1-0 kroop DSO hier en daar wat meer uit hun schulp. Met een tweetal lange ballen over de laatste linie van de thuisploeg werden de snelle spitsen gezocht, echter goalie De Groot keepte de hele wedstrijd attent en onderbrak tijdig de speldenprikken van de Zoetermeerders. Na een kwartier spelen een afgeslagen corner van de linkerkant, waarbij Mitchel Pijpers scherp reageerde. Met een volley verdubbelde hij de score van Zevenhoven : 2-0. En niet veel later was het opnieuw Pijpers die na een dieptepass de score uitbreidde naar 3-0. Daarna werd even gas terug genomen en kwam de tegenstander weer opzetten, met een prachtig schot leek DSO de 3-1 aan te tekenen, maar de bal verdween op de paal en kaatste terug het veld in. Met veelal het balbezit voor Zevenhoven werd rustig naar minuut 45 toe gevoetbald.

Volkomen verdient zochten de rood-gelen de kleedkamer op na het goede aanvalsspel, de manier van verdedigen en de tussenstand van 3-0 op het bord. Veel kritiek kan Pistorius in de rust niet gehad hebben. Boon en Rijneker zaten prima in de wedstrijd en ook beide backs Luijben en Bart van den Broek gaven verdedigend bijzonder weinig weg en konden ook aanvallend hun steentje bijdragen.

Waar Zevenhoven de afgelopen wedstrijden vaak als een diesel op gang kwam, was het vandaag anders. De tweede helft stond bol van de slordigheden, onverzorgd spel en gemakzucht. De ploeg was niet altijd in staat om de linies kort op elkaar te houden en in de omschakeling naar balbezit maakte het te vaak de verkeerde keuzes. Een dubbele wissel aan de kant van Zevenhoven, waar Roeleveld en Fransen naar de kant werden gehaald. De vervangers Nick Vis en Sander de Boer deden wat ze konden, maar het was lastig invallen in de ploeg die langzaam wat grip verloor op het duel.

Compliment wat wel gegeven moet worden is dat Zevenhoven de kwaliteit bezit om ook op dit soort momenten de poort gesloten te houden. Het geeft bijzonder weinig weg achterin. Er werd de tweede helft niet meer gescoord en zodoende bleef de ruststand ongewijzigd : 3-0. Vijftien punten uit de laatste 5 wedstrijden, ofwel 5 overwinningen op rij. Zevenhoven sluit na 8 wedstrijden de eerste periode af op plek 3 van de ranglijst en mooier nog, het mag volgende week in Rotterdam tegen VVOR gaan spelen om plek 2. Een mooie kans om te laten zien waar de ploeg echt staat, aangezien VVOR de nummer 2 van de ranglijst is met slechts 1 puntje meer. De aftrap aanstaande zaterdag in Rotterdam is om 12.00 uur. Wij hopen dat u ons komt steunen.

Opstelling Zevenhoven: De Groot; Luijben, Wouters ©, Roeleveld (’55 Vis), B. van de Broek; L. van de Broek, Fransen (’55 De Boer), Rijneker; Pijpers, De Zwaan, Boon