Nieuwsflits Jeugdbestuur (april/ mei)

Voor de meeste jeugdteams is de competitie afgelopen zaterdag afgesloten, de andere zullen morgen of in de komende weken hun laatste wedstrijden spelen. Met twee teams die kampioen geworden zijn van de tien jeugdteams kunnen wij zeer tevreden zijn. Via deze weg willen wij dan ook de spelers en begeleiding van de E2 en F1 van harte feliciteren met deze top prestatie!

In deze nieuwsflits willen wij verder de volgende punten met jullie delen;

– Nieuwe aanduidingen jeugdvoetbal
– Toernooien
– Kleding
– Seizoensafsluiting
– Evenementen
– Informatieavond

Nieuwe aanduidingen jeugdvoetbal
Vanaf het nieuwe seizoen zal er een verandering plaatsvinden in de benaming van de teams. De aanduiding A- tot en met C-junioren en D- tot en met F-pupillen zullen verdwijnen. Hiervoor in de plaats komen de internationale aanduidingen, met ‘Onder 20’ tot en met ‘Onder 6’ jaar. Wat betreft de indelingen lijkt er op het eerste gezicht voor een vereniging als Zevenhoven niet veel te veranderen. Voor wie meer informatie over deze kwestie wil, verwijzen we graag door naar deze link

Toernooien
Aan het einde van het seizoen zijn jullie altijd van ons gewend dat er een rits aan toernooien beschikbaar zijn voor de jeugdelftallen. Dit jaar is het allemaal wat moeizamer verlopen, mede doordat toernooien in de buurt ( Nieuwkoop en Siveo ) op dezelfde dag plaatsvinden als ons eigen pupillentoernooi. Door de meivakantie en het hemelvaart weekend zijn er ook enkele bekende toernooien die niet plaatsvinden.

Ons eigen pupillentoernooi hebben we wel zo goed als vol zitten met dank aan de inzet van Sander de Boer. Dit jaar zullen de Kabouters, de E- en F- pupillen en de D2m op zaterdag 21 mei in verschillende poules strijden om de eerste plaats. De ochtend duurt van 9:00 uur tot ongeveer 13:00 uur. Na afloop van de prijsuitreiking zal ook de eindstand van het Team van het Jaar klassement bekend gemaakt worden.

Kleding
Jeugdspelers van wie het trainingspak te klein is kunnen deze op donderdag 25 augustus om komen ruilen in de kantine. Tussen 19:00 uur en 20:00 uur zullen er leden van het jeugdbestuur aanwezig zijn om een ieder te helpen. Nieuwe leden zijn deze avond ook welkom om een pak op te komen halen.

Huidige leden die na dit seizoen helaas stoppen bij SVZ vragen wij de kleding die zij nog in bruikleen hebben van de club zo snel mogelijk in te leveren bij een lid van het jeugdbestuur.

De elftaltassen en andere spullen kunnen door de leiders op vrijdagavond 10 juni ingeleverd worden in de kantine, van 19:00 uur tot 19:30 uur.

Seizoensafsluiting
Bij de seizoensafsluiting op 21 mei zal er door het jeugdbestuur ook weer een aantal activiteiten voor de jeugd georganiseerd worden. Zo wordt er weer geregeld dat er een ruimte is waar de kinderen rustig een film kunnen kijken, stellen wij het eerste veld beschikbaar om lekker te kunnen voetballen en zal er ook de mogelijkheid zijn om geschminkt te worden.

Meedoen aan de barbecue kan voor 10 euro, en kinderen onder de 13 jaar voor 5 euro. Wij hopen dat iedereen naar deze gezellige avond toekomt, zodat wij op deze manier al onze vrijwilligers kunnen bedanken!

Evenementen
De tweede editie van de Voetbaldag was een groot succes! Prachtig weer, enthousiaste deelnemers/deelneemsters en goede organisatie zorgden voor een geweldige sfeer. Het was leuk om te zien hoeveel spelers van deze dag gebruik maakte om kennis te maken met voetbal. Wie weet levert het nog nieuwe aanmeldingen op! De dag zal dan ook zeker een vervolg krijgen in het volgende seizoen.
Wij willen iedereen die deze dag mogelijk gemaakt heeft van harte bedanken!

De activiteiten rondom de laatste thuiswedstrijd van ons eerste elftal zijn komen te vervallen door de seizoensafsluiting van de week erna.

Op 28 mei zal de Dagwinkel Sportdag uiteraard weer georganiseerd worden. Helaas heeft de organisatie dit jaar minder subsidie gekregen waardoor er een andere manier gevonden moet worden voor de sponsoring van de spellen. Om deze reden zal er op de moederdagbraderie van 7 mei een kraam van de voetbal staan, waarbij een groot deel van de opbrengst gebruikt wordt voor een succesvolle sportdag.

Inschrijven voor het sportkamp van 9 t/m 16 juni kan nog tot 10 mei. De voorbereidingen zijn in volle gang, de thema’s zijn bekend en ook al verschillende spellen staan op papier. Het belooft ook dit jaar weer een groot succes te worden.

Spelers die volgend seizoen pas voor het eerst lid worden van onze club, maar zich wel al ingeschreven hebben, mogen ook mee!

Informatieavond
Tot slot is er nog één datum die ik graag aan jullie door wil geven, dat is 26 augustus. Deze vrijdag is de dag voor de start van de bekercompetitie, en willen wij graag gebruiken om iets nieuws te introduceren; een informatieavond voor de ouders. Op scholen en bij andere verenigingen is dit al een groot succes en wij denken dat het precies datgene is wat wij als club nodig hebben. De avond zal beginnen om 20:00 uur en duurt tot ongeveer 22:00 uur. Meer informatie hierover zal later bekend worden.