Boon verlaat Zevenhoven 3 voor tijdelijk avontuur bij Zevenhoven 1

Opnieuw opvallend nieuws bij Zevenhoven 3 vlak voor het sluiten van de transfermarkt. Waar in de zomer spits Kentrop werd aangetrokken, zal er nu een aanvaller het team juist verlaten. Damon Boon (26) sluit per direct aan bij Zevenhoven 1.

Boon trainde al een aantal maanden mee met de groep van trainer Ter Hoeve en maakte daar een uitstekende indruk. In de competitiewedstrijd tegen ESTO 1 mocht hij als basisspeler beginnen en maakte hij vanzelfsprekend de winnende treffer (1-2). Ter Hoeve was zo in zijn nopjes met Boon dat hij bij het bestuur van Zevenhoven heeft aangegeven een deel van zijn salaris in te willen leveren om de transfer van Boon mogelijk te maken. Tot zijn verbazing bleek dit niet nodig, want beide partijen lieten weten geen behoefte te hebben aan geld. Boon: “Ik voetbal hier niet voor de centen, anders had ik wel bij een andere club gezeten. Gewoon een paar biertjes na de wedstrijd, dat is het enige waar ik zin in in heb.” Ook Zevenhoven 3 liet weten niet op het geld van Ter Hoeve te zitten wachten, coach Van den Berg: “Geld? Niet nodig joh. Ter Hoeve kan het volgens mij prima zelf gebruiken. Hij heeft ons een kratje bier beloofd en dat is al meer dan genoeg. Wij zijn hartstikke blij met Boons overstap. We zijn nu eenmaal een opleidingsteam. Niet per se hele jonge spelers, maar wel stuk voor stuk talentvolle. Meestal jongens met een vlekje die hier bij ons het plezier weer terugvinden. Boon is de eerste vrucht die we afleveren, ik weet zeker dat er nog veel meer gaan volgen.” Boon zal in eerste instantie tot aan het eind van het seizoen gehuurd worden, maar in het contract is een optie voor nog eens twee seizoenen opgenomen.

Vieze-aanvoerder Bart Osterkamp kan zich de rentree van Boon nog goed herinneren, “Anderhalf jaar geleden kwam hij bij ons de kleedkamer binnenwandelen. 35 kilo te zwaar, echt moddervet, het zag er niet uit. Maar de potentie zag ik gelijk. Ik ben samen met hem gaan werken aan zijn voedingspatroon en eigenlijk zag je direct het effect. De kilo’s vlogen er af en de ballen vlogen er in. Mooi dat hij deze stap nu maakt.”

Over de opvolging van Boon wordt intern nog gediscussieerd. De met veel bombarie aangekondigde verlosser Kentrop kan de hoge verwachten voorlopig nog niet waarmaken. Vier doelpunten in tien wedstrijden is niet genoeg voor een titelkandidaat in de zevende klasse. Van den Berg geirriteerd: “Scorebordjournalistiek. Jullie kijken alleen naar zijn statistieken en die zijn inderdaad niet goed. Als je kijkt naar zijn vertoonde spel, zijn inzet, zijn aanwezigheid en zijn rol in de kleedkamer dan is dat ook niet goed, nee. Dat wil niet zeggen dat het een miskoop is. Kentrop is pas 37, zijn beste jaren moeten nog komen. Wellicht nu hij van het juk van Boon verlost is dat hij zich echt kan laten zien. Hij krijgt in elk geval de kans de komende wedstrijd.”

Wordt er dan helemaal niet naar een externe vervanger gekeken? Van den Berg: “Jazeker wel. Ik kan ook best eerlijk zeggen dat we heel ver zijn met Pellegrom. Die heeft ook gezien wat er met Boon gebeurd is en hij wil zijn carriere bij ons weer heel graag uit het slop trekken. De vraag die wij ons nu stellen: is hij beter dan het materiaal wat we nu hebben? Dan bedoel ik niet alleen Kentrop, maar met name Wouters die zeer binnenkort zijn rentree gaat maken. Dat is een jongen die nu eindelijk het licht gezien heeft. Hij werkt keihard aan zijn fitheid en in mijn ogen zal hij met Kentrop moeten gaan strijden om de opvolging van Boon. Wouters lijkt misschien wat mollig, maar vergis je niet, dat zijn allemaal spieren. En met die rare bouw van zijn benen kun je menig verdediger het bos insturen. Het zou mij niets verbazen als wij komende zomer met Kentrop en Wouters weer twee spelers aan het eerste moeten afstaan. De basiskwaliteiten zijn er, ik kan niet wachten op de volgende wedstrijd!”

Die volgende wedstrijd is aanstaande zaterdag al, in Lisserbroek tegen Kagia. Zal Boon na die wedstrijd al vergeten zijn of zal zijn vertrek een grote leegte achterhalen in het derde elftal?