Aarlanderveen 3 – Zevenhoven 4

Normaal gesproken schrijven wij geen verslagen van onze wedstrijden, maar gezien het mooie en eervolle verslag van de thuiswedstrijd tegen het team uit Aarlanderveen leek het ons niet anders dan eerlijk dat het nu onze beurt is om de samenvatting van deze derby aan de plaatselijke pers te leveren.

Het was droog op de wedstrijddag waardoor de wedstrijd, na meerdere afgelastingen in januari en februari, gespeeld kon worden op het sportpark in Aarlanderveen. Afwezig in de wedstrijdselectie waren Bami, Jacco, Jasmin, Remco, John, Steven en Bugs, waardoor Pluis, Nick en Damon zich bij het sterrenensemble mochten voegen.
De gemiddelde leeftijd van onze tegenstander lag een paar categorieën hoger, waardoor we een ploeg met veel ervaring konden verwachten. In combinatie met een lastige 3-1 overwinning in de heenwedstrijd in Zevenhoven en het door ons zo gehate ‘hobbelveld’ kon het nog wel eens een moeilijke middag worden bij de buurtclub.

We begonnen de wedstrijd met Moes op doel, met in de verdediging Frank, Nick, Pino en Domp, op het middenveld Robbas, Sem en Faris, en een aanval gevormd door Joran, Damon en Jeroen. Dat hiermee een solide basis was gezet voor een overwinning bleek al snel in de wedstrijd. Met goed positiespel stond er na 20 minuten al een 0-3 voorsprong op het scorebord, door toedoen van Jeroen en Damon. De gastheren leken hierna de moed al opgegeven te hebben, en met verzorgd tikkie takkie voetbal kon er rustig verder gevoetbald worden.
Ironisch was het dat wij in de heenwedstrijd verweten werden een gebrek aan spelregelkennis te hebben, terwijl de wit-groenen tijdens deze wedstrijd niet leken te weten wat het verschil tussen buitenspel en strafbaar buitenspel is. Iets met een spreekwoordelijke pot en een ketel. Daarnaast werd de thuisploeg nog een aantal keer gematst door de scheids, die meerdere malen een tijdstraf had uit kunnen delen. Maar daar doen we ook niet moeilijk over. Met de thee was het 0-6 en de doelpunten werden eerlijk verdeeld tussen Damon en Jeroen.

Tijdens de rust besloot coach Wouters een tactiekwijziging toe te passen. Het tikkie takkie voetbal van Barcelona hadden we nu wel onder de knie, dus besloten we in de tweede helft maar eens het reactievoetbal van Real te gaan oefenen. Hiervoor kwam Pluis in het veld voor Nick en mocht Sven, ook wel de Zevenhovense Gundogan genoemd, de spitspositie innemen in de plaats van Damon.

Het begin van de tweede helft was wat onwennig door deze tactiekwijziging, wat leidde tot kansjes voor Aarlanderveen. Deze konden echter gekeerd worden door goalie Moes. Kort daarna maakte Jeroen zijn vierde en kon daarnaast onze gelegenheidsspits Sven het net vinden. Toen ook ‘always injured Michel’ zijn rentree maakte was het spreekwoordelijke hek van de dam. Er werd nog vier maal gescoord, en als sociale bezoekers lieten we ook nog een eretreffer van de gastheren toe. Met een eindstand van 1-12 konden we tevreden het veld verlaten. Doelpunten deze wedstrijd kwamen van Jeroen (5), Damon (3), Sven (2), Michel en Nick.

Nog één wedstrijd te gaan en bij een overwinning volgende week in en tegen Alphen lijkt de tweede plaats zeker te zijn.

Opstelling: Moes, Frank, Nick (45. Pluis), Pino, Domp, Robbas, Faris (60. Michel), Sem, Joran, Damon (45. Sven), Jeroen