Verslag Zevenhoven A1 – Altior A1

De eerste wedstrijd na de winterstop, en ook meteen de eerste wedstrijd van het nieuwe jaar werd zaterdag thuis afgewerkt tegen Altior A1. De tegenstander was geen onbekende want er was dit seizoen al twee keer tegen Altior gespeeld. Beide wedstrijden gingen verloren, maar er lagen toen wel degelijk kansen om punten te halen. Het was nu dus een goed moment om revanche te nemen en ook meteen de eerste overwinning van de competitie te behalen.

In de eerste helft ging het aardig gelijk op. Altior was meer aan de bal, maar SVZ counterde goed op de momenten dat het kon. Er waren dan ook kansen aan beide kanten. Toch was het SVZ dat als eerste raak schoot. Na een mooie steekbal van Kjell ging Florian (Paulus) alleen op de keeper af, hij verzuimde niet te scoren en schoot de 1-0 knap tegen de touwen. Dit was het enige doelpunt van de eerste helft en zo mocht SVZ aan de thee met een 1-0 voorsprong. Een terechte voorsprong die grotendeels te danken was aan de strijdlust die SVZ in hun spel legde.

De tweede helft begon SVZ weer met veel strijdlust. Toch kwam Altior terug tot 1-1. Het spel ging in de tweede helft weer aardig op en neer en dus kon de eerst volgende goal aan beide kant vallen. Hij viel gelukkig aan de goede kant. Na een mooie actie van Damon aan de zijkant kwam de bal in een scrimmage voor de voeten van Rory die de 2-1 binnenschoot. Daarna ging Altior vol in de aanval. De verdediging van SVZ hield goed stand waardoor het Altior niet opnieuw lukte op gelijke hoogte te komen en zo boekte SVZ de eerste overwinning van het seizoen.

Een overwinning die op basis van instelling en mentaliteit zeker als terecht kan worden beschouwd. Er werd gevochten voor de overwinning en die kwam er gelukkig dan ook. De drie punten voelde extra goed omdat dit seizoen al twee keer verloren werd van Altior, en omdat SVZ nu eindelijk verlost is van de laatste plaats. Om de eerste overwinning te vieren is besloten de entree van de thuiswedstrijd volgende week tegen ARC gratis te maken. Komt dus allen om 11:30 om SVZ te helpen de goede reeks voort te zetten.