SVZ’er van de week: Rens Jansen uit de JO16

Onze nieuwe SVZ’er van de week is Rens Jansen! Rens is al op jonge leeftijd begonnen met voetballen en speelt momenteel in de JO16, meestal rechtsbuiten of op het middenveld. Hij heeft al heel wat mooie wedstrijden meegemaakt, maar de kwartfinale van de beker in de JO11 is hem altijd bijgebleven. Deze wedstrijd wonnen ze met 2-3 en daardoor kwamen ze zelfs in de halve finale te staan. Helaas verloren ze de halve finale met 1-2 en grepen ze net naast de finale… Maar al met al was het een prachtig avontuur! Over tien jaar hoopt Rens nog steeds bij SVZ te spelen, het liefst in het 1e elftal met zijn huidige teamgenoten. Trainer Jop is ieder geval erg tevreden over Rens: “Rens is een geweldige voetballer, een echte SVZ’er die zijn medespelers wil helpen, een echte teamspeler dus!”

1. Wat is je naam, leeftijd & in welk team speel je?
Ik ben Rens, 14 jaar oud en speel in de JO16.

2. Op welke positie sta je meestal in het veld & op welke positie sta je stiekem het liefst?
Ik speel meestal rechtsbuiten of op het middenveld en eigenlijk sta ik hier ook wel het liefst.

3. Wie zijn je begeleiders?
Mijn trainers zijn Jop Vianen en Oscar Boekesteijn. Bij de wedstrijden zijn Robert Plasmeijer en Pieter Verkerk mijn leiders en Robin Domburg is onze vlagger.

4. Wat is je grootste voetbaltalent?
Mijn grootste voetbaltalent is denk ik mijn snelheid en daarmee 1-op-1 op de keeper komen. Of hij er dan ook ingaat, daar gaan we het maar niet over hebben…

5. Welk onderdeel wil je nog heel graag verbeteren?
Wat ik graag nog wil verbeteren is mijn actie en verdedigend kan het ook nog veel beter.

6. Wat is je favoriete club in Nederland & welke in het buitenland?
In Nederland is mijn favoriete club Ajax en in het buitenland heb ik niet per se een voorkeur. Ik vind dan bijvoorbeeld Liverpool en Bayern München mooie clubs.

7. Wie is je favoriete speler & welke kwaliteiten van deze speler zou je zelf graag hebben?
Ik vind Neymar een hele leuke speler om naar te kijken. Vooral welke acties hij maakt. Alleen een beetje jammer dat hij zoveel op de grond ligt.

8. Wat is het leukste wat je meegemaakt hebt bij SVZ?
Dat is denk ik dat we in de JO11 in de halve finale van de beker kwamen. Eerst hadden we voordat het seizoen begon een poule van 4 teams en daarin werden we heel ruim eerste. We mochten door naar de knock-out fase en na daarin een wedstrijd gekeept te hebben (7-0 winst op VV Schoonhoven) en daarna een wedstrijd na penalty’s gewonnen te hebben (3-3 tegen TAVV) mochten we door. In de kwartfinale speelden we uit bij Westlandia, die wedstrijd wonnen we terecht met 2-3. Uiteindelijk verloren we de halve finale in Delft van DHC met 1-2 van een redelijk agressieve tegenstander.

9. Welke wedstrijd vond jij de leukste wedstrijd in je ‘SVZ-carrière’ en waarom was deze wedstrijd zo leuk?
Mijn leukste wedstrijd is dan de kwartfinale van dat bekertoernooi. We lagen dicht bij elkaar, maar uiteindelijk wonnen we wel met 2-3 van Westlandia.

10. Hoop je over tien jaar nog steeds bij SVZ te voetballen & wat hoop je in die tien jaar bereikt te hebben als voetballer?
Ik hoop over 10 jaar nog steeds bij SVZ te voetballen en dan het liefst in het 1e elftal met mijn teamgenoten waar ik nu ook bij zit.

11. Aan welke tips van een trainer/coach heb jij het meeste gehad die je ook graag met anders SVZ’ers wil delen?
De tip waar ik het meeste aan heb gehad kwam van Leon Kampman en dit was meer mijn rust bewaren met het afronden en niet zomaar blind schieten.

Trainer Jop Vianen over Rens:
“Ik train Rens nu zo’n anderhalf jaar en ik kan alleen maar zeggen dat het echt een topper is, zowel als voetballer en als persoon. Rens is altijd heel positief en wat ik zo mooi aan hem vind is zijn fanatisme en motivatie op het veld, doet altijd zijn uiterste best en probeert het team daar ook in mee te nemen. Daarnaast heeft die motivatie bij Rens er voor gezorgd dat die ook nog beter is geworden, met name de rust aan de bal en het durven voetballen. Een mooie actie en vervolgens een prachtig schot in de kruising dan is dat Rens! En met welk been dat is maakt tegenwoordig niet meer uit, want ook met links kan hij een aardig balletje trappen. Rens is een geweldige voetballer, een echte SVZ’er die zijn medespelers wil helpen, een echte teamspeler dus!”