De officiƫle website van

Zevenhoven B1 in September

Het is zaterdagavond en met een huis vol Zevenhoven B1 en MB1 een mooi moment om weer eens in de pen te klimmen, want het is al weer een paar weken geleden dat u een verslag heeft gelezen van de B1. Tot nu zijn er 5 wedstrijden gespeeld met wisselend resultaat.

Nadat de eerste wedstrijd ongelukkig werd verloren van Nieuwkoop B2 moesten we voor de daaropvolgende wedstrijd uit tegen ARC B5. Dit is duidelijk 1 van de beste ploegen uit deze poule. Desondanks wist Zevenhoven goed tegenstand te geven. De betere kansen waren voor ARC maar goed keeperswerk van Connor hield Zevenhoven in de wedstrijd. Ruststand 1-0. Na rust eenzelfde beeld maar tot scoren kwam ARC niet. Een beslissing van de scheidsrechter was bepalend voor het verloop van de wedstrijd. Op een diepe bal van ARC kwam Connor uit zijn doel en het daaropvolgende contact met de aanvaller werd door de scheidsrechter beoordeeld met een rode kaart voor Connor. ARC profiteerde goed van de man meer situatie en speelde de wedstrijd uit naar 5-0.

De volgende wedstrijd was thuis tegen Sportlust ’46 B3. Daar Connor was geschorst, stond Cas op de goal. Al vroeg in de wedstrijd wist Zevenhoven 2 keer te scoren en leek er geen vuiltje aan de lucht. Hierna dacht Zevenhoven er iets te gemakkelijk over wat resulteerde in een doelpunt voor Sportlust. Zo ging de score op en neer tot 4-2. Hierna maakte Zevenhoven het zich erg moeilijk en liet de tegenstander terugkomen tot 4-4. Van het slot droop de spanning af. Na de 5-4 leek het gedaan, maar nee, alsnog wist Sportlust gelijk te maken. Nog 1 keer wisten de jongens de rug te rechten en het was Mick die de eindstand, 6-5, op de borden bracht.

De volgende wedstrijd was naar Woerden B2. Deze tegenstander was later in de poule gekomen uit de 3e klasse. De wedstrijd ging op en neer en op schlemielige wijze wist Woerden 3 keer te scoren. Zo stond het zomaar 3-0 met de rust. Na rust wist Zevenhoven te scoren via Merijn en dit veroorzaakte onrust bij de tegenstander. Kort na deze treffer moest een verdediger van Sportlust aan de noodrem trekken in het strafschop gebied, wat een penalty opleverde voor Zevenhoven. Een uitgelezen kans om terug te komen in de wedstrijd, maar dit mocht niet zo zijn, de keeper keerde de penalty. Sportlust wist vervolgens wel te scoren. Uiteindelijk kwam er toch nog een 2e treffer voor Zevenhoven op het scorebord. Eindstand derhalve 4-2.

Afgelopen zaterdag op de fiets naar de buren Nic Boys B1, koploper in de poule, alle wedstrijden gewonnen. Het leek een lastige klus te worden. Zevenhoven wist goed stand te houden en kreeg zelfs een aantal mogelijkheden. Achterin bleef het opletten, maar we gaven weinig weg.
Ruststand 0-0. Na rust was Zevenhoven niet scherp. Na de aftrap van Zevenhoven kreeg Nic Boys de bal zo in de voeten gespeeld en dat kansje lieten ze niet onbenut, 1-0. Nog een helft te gaan, maar Zevenhoven wist dit niet meer recht te trekken. Eindstand 1-0. Vooraf een lastige klus maar achteraf het gevoel dat er meer te halen was.
Volgende week thuis tegen Rijnvogels B3 aanvang 11.00 uur. Tot ziens aan de Stationsweg.