Kamerik verslaat Zevenhoven in winterse omstandigheden

Zevenhoven heeft de eerste wedstrijd in de strijd om de derde periode met 2-4 verloren. De bezoekers uit Kamerik gingen het beste met de winterste omstandigheden om en trokken uiteindelijk verdiend aan het langste eind. In de eerste helft speelde Zevenhoven tegen de wind in en was het vooral tegenhouden voor de ploeg van Chris Snatersen. Slechts eenmaal werd Kamerik echt gevaarlijk en dit resulteerde ook meteen in een treffer.

Na rust kreeg Zevenhoven het voordeel van de wind en binnen enkele minuten resulteerde dit al in de gelijkmaker van de mee opgekomen Berry Peters. Zevenhoven ging op jacht naar de 2-1 en het leek een kwestie van tijd totdat deze zou vallen. De treffer viel echter vanuit het niets aan de andere kant, 1-2. Vanaf dat moment was Zevenhoven de controle kwijt en werden de bezoekers een aantal keer gevaarlijk. Toch kwam Zevenhoven weer op gelijke hoogte door een treffer van de ingevallen Mitchel Pijpers.

In de slotfase drukte scheidsrechter De Vries een negatieve stempel op de wedstrijd. In een zeer sportieve wedstrijd liet hij eerst assistent-scheidsrechter Peter van Lith staan bij de 2-3 van Kamerik (buitenspel). Vervolgens strooide De Vries wel heel makkelijk met gele kaarten aan Zevenhovense zijde en floot hij vrijwel alleen nog maar in het voordeel van Kamerik. Ook de 2-4 in de ultieme slotfase was daar een voorbeeld van. Een overtreding op Nick Vis werd bestraft in het nadeel van Vis. De daaropvolgende vrije trap vloog achter invallend doelman Martijn Brouwer.

Al met al een terechte overwinning voor Kamerik, maar na afloop werd door beide partijen vooral gesproken over de leidsman die zijn stempel op de wedstrijd wilde drukken. Volgende week gaat Zevenhoven op bezoek bij SPV ’81.

Opstelling Zevenhoven: Martijn Brouwer; Robin Leliveld, Nick Vis, Daan Brouwer, Berry Peters; Raymond Wens, Wesley Fransen, Erik Luijben © (75. Damon Boon); Jesper Rijneker, Albert van Dieyen, Leon Kampman (60. Mitchel Pijpers)