Beter TAVV niet langs Zevenhoven

De derby tussen Zevenhoven en TAVV is in een 2-2 gelijkspel geëindigd. Vooral de eerste helft speelde TAVV bij vlagen geweldig, maar wist men van de pakweg zeven opgelegde kansen er slechts twee te verzilveren.

Alle ingrediënten waren aanwezig om er een heerlijk duel van te maken, grote spelbreker was echter het weer. Tijdens de aftrap regende het flink en dat duurde tot aan de rust. Het weer was die eerste vijfenveertig minuten dus slecht, de wedstrijd daarentegen prima. Het sterkere TAVV liet bij vlagen oogstrelende combinaties zien en Zevenhoven kon in die fase alleen maar tegenhouden.

De eerste kans voor de Ter Arders diende zich al na drie minuten aan, Stefan Rijsdam schoot in kansrijke positie echter voorlangs. Nog geen vijf minuten later counterde Zevenhoven uit het niets naar 1-0, de goal werd echter wegens buitenspel afgekeurd. Daarna was het de beurt weer aan TAVV, drie kansen liet de ploeg aan zich voorbijgaan, de vierde. van Erwin Groenendijk, was (eindelijk) wel raak: 0-1.

Gedurende de daaropvolgende tien minuten werd Zevenhoven bijkans dronken gespeeld, maar lieten achtereenvolgens Paulus Egberts en Stefan Rijsdam riante mogelijkheden onbenut. Toen een kwartier voor rust Paulus Egberts alsnog doeltreffend bleek, leek de derby beslist: 0-2. Uit het niets kwam Zevenhoven echter terug, een vrije trap vanaf de zijkant werd door Marco Pellegrom hard voor de goal geschoten, of Frank Koelewijn het speeltuig nu wel of niet beroerde was niet waarneembaar, wel dat de bal achter de kansloze goalie Bart Vis in het net belande: 1-2.

TAVV leek er niet van onder de indruk en via Yannick Otto (zwakke kopbal, Paulus Egberts (schot geblokt) en Stefan Rijsdam (treuzelde te lang) kreeg het drie fraaie kansen om weer verder weg te lopen. Geen van allen troffen doel en toen Marco Pellegrom aan de andere kant liet zien hoe je met dergelijke kansen wél om dient te gaan stond het duel ineens op zijn kop: 2-2.

De tweede helft werd het droog, ging de zon schijnen en werd het nog prachtig weer ook, dat was helemaal in tegenstelling tot de wedstrijd, die nooit meer het niveau van de eerste helft haalde. Zevenhoven had de zaakjes goed voor elkaar, de wedstrijd helemaal onder controle en kreeg via Marco Pellegrom nog een dot van een kans op een 3-2 voorsprong, die kreeg overigens zes minuten voor tijd Lyndon de Bruijn namens TAVV ook, maar de invaller schoot (ver) naast, dus bleef het bij 2-2.

Voor de rust verscheen de Ter Aarse ploeg wel tien keer dreigend voor goalie Martijn Brouwer van Zevenhoven en dat leverde uiteindelijk “slechts” twee goals op. Zevenhoven verscheen drie keer alleen voor Bart Vis en alle drie vlogen erin, de eerste werd wegens buitenspel afgekeurd. Dan kan je speltechnisch wel (veel) beter zijn, scoren is ook een kwaliteit en daar was Zevenhoven, naar verhouding qua kansen, dus duidelijk beter in en is de 2-2 daarmee grotendeels verklaard!

Opstelling Zevenhoven: Martijn Brouwer; Luke v/d Broek (90. Wesley Fransen), Michiel Polman, Frank Koelewijn, Tom van Vliet (40. Koen Aartman), Thijs Noordsij; Coen Ravesloot, Pieter-Koen v/d Plas, Roland Verlaan; Ivo v/d Vlugt, Marco Pellegrom (89. Jesper Rijneker)

Bron: www.rtvlokaal.nl