Zure remise voor Zevenhoven 3

Afgelopen zaterdag stond de thuiswedstrijd tegen ARC-7 op het programma voor de mannen van Jong. Uit, de laatste wedstrijd voor de winterstop, werd er vrij eenvoudig gewonnen in Alphen a/d Rijn, dus de verwachtingen waren vooraf positief gestemd. Eigenlijk hetzelfde als de vorige week uit bij Sportlust.
Het voorspelde zonnetje kwam nog niet tevoorschijn toen er om 11 uur werd afgetrapt door ARC.
Zevenhoven begon geconcentreerd aan de wedstrijd en wist ARC terug te dringen op de eigen speelhelft. Uitgespeelde kansen leverde dit in eerste instantie niet op. Na ongeveer een kwartier spelen kreeg Zevenhoven een penalty toegekend. Doorgaans een zekerheid je, maar helaas deze keer liet Patrick de kans onbenut. Het speelbeeld veranderde niet, Zevenhoven bleef de bovenliggende partij en uit een corner was het Mika die in de scrimmage als laatste zijn voet tegen de bal zette, 1-0. Op dat moment meer dan verdiend.
Zevenhoven kreeg nog meer kansen, maar een doelpunt bleef uit. De laatste 10 minuten voor rust stond Zevenhoven met 10 man, na een ongelukkige gele kaart voor Florian. Het lukte ARC niet om hiervan te profiteren en zo gingen we rusten met een 1-0 voorsprong.
Na rust gooide ARC het over een andere boeg, meer fysiek en bespelen van de scheidsrechter leide ertoe dat Zevenhoven het steeds lastiger kreeg en de grip op de wedstrijd verloor.
Er waren nog wel kansjes voor Zevenhoven, maar de dreiging kwam van ARC. De sfeer werd er niet beter op en Merijn was de dupe met een gele kaart. ARC rook zijn kans en in het slot van de wedstrijd werd alsnog de gelijkmaker binnengeschoten.
Terugkijkend is het jammer dat het overwicht van de eerste helft niet met meer doelpunten is beloond, maar ja achteraf is het altijd makkelijk praten.
Volgende week staat een uitwedstrijd in Zegveld, tegen Siveo2, op het programma.

Opstelling Zevenhoven: Jordy Aartman; Bart v/d Broek, Florian Koenders, Sander de Boer ©, Koen Akerboom (46. Luuk Brouwer); Daan Brouwer, (80. Koen Akerboom), Stan Brouwer (46. Lars van Eijk), Mika Valentijn (65. Stan Brouwer); Patrick Verzijl (65. Merijn van Tol), Mitchel Vollering (85. Patrick Verzijl), Robin Leliveld