Zevenhoven “veilig” na overwinning in blessuretijd

Zevenhoven lijkt het huzarenstukje, direct lijfsbehoud in de tweede klasse, te gaan bewerkstelligen. Rode lantaarndrager Odysseus ’91 werd in de slotfase geklopt: 1-2.

Elinkwijk verloor en daarmee namen de Zevenhovenaren de “veilige” tiende plaats van de Utrechters over. Met nog twee wedstrijden te gaan neemt de spanning en de druk nog verder toe en zal blijken welke van de twee ploegen de zenuwen het beste onder controle hebben.

Coach Van der Ing: “De ploeg oogde deze week erg nerveus, dat was op de trainingen goed te merken, dan kom je in Utrecht aan en tref je een troosteloze omgeving aan, omkleden in een sporthal en vijf minuten lopen naar het speelveld. Nu niet bepaald ideale omstandigheden om je optimaal te concentreren op een voetbalwedstrijd.”

Desondanks startte zijn ploeg op het prima speelveld uitstekend en had Ivo van der Vlugt binnen de minuut al kunnen en moeten scoren, de spits verprutste de kans echter. Na dertig minuten was het echter wel raak, Jasper Rijneker zette scherp voor, Ivo van der Vlugt vond de Utrecht goalie nog op zijn weg, maar in de rebound faalde Pieter Koen van der Plas niet: 0-1.

De tweede helft begon Odysseus wat energieker aan het duel, daar waar het bijna de gehele eerste helft met veel mensen achter de bal had gespeeld. Toen de daaruit voortvloeiende gelijkmaker werd geproduceerd, verwachtte vriend en vijand dat de ploeg door zou drukken, maar het zocht na die 1-1 gelijk weer haar verdedigende stellingen op. Van der Ing: “Dat verbaasde mij enorm en ik wilde in eerste instantie niet teveel risico lopen, het ene punt was mij ook veel waard.”

Twintig minuten voor tijd liet de coach zijn ploeg aanvallender spelen en prompt leverde dat een fiks aantal kansen op, maar Bob Annegarn, Frank Koelewijn en invaller Marco Pellegrom wisten de Utrecht goalie niet te verschalken. Dat deed Ivo van der Vlugt een minuut voor tijd wel en bezorgde zijn ploeg daarmee een kostbare zege: 1-2.

Elinkwijk ontvangt volgende week thuis het zwakke VOP en moet de week daarna naar titelkandidaat Argon. Dat kan de Utrechters drie punten opleveren, dus moet Zevenhoven of uit bij CSW, volgende week, of die week daarop, thuis tegen De Bilt, een puntje zien te pakken. Niet gemakkelijk want CSW wil haar titelkansen in stand houden en De Bilt is aan een prima tweede seizoenshelft bezig. Er wachten Zevenhoven dus nog twee nerveuze weken!