De officiƫle website van

Zevenhoven na nederlaag in mineur

Zevenhoven heeft het cruciale duel tegen Elinkwijk verloren. Pas in de allerlaatste minuut viel de beslissing toen een Utrechtse aanvaller schitterend raak kopte: 0-1.

De wind en het hobbelige veld speelden beide ploegen parten, het veldspel hield niet over en de (weinige) toeschouwers werden dan ook aardig op de proef gesteld. Zevenhoven claimde in het eerste part een strafschop, maar kreeg die niet. Goalie Jordy Aartman hield met twee knappe reddingen Zevenhoven tot aan de thee op de been: 0-0.

De tweede helft kon Zevenhoven op basis van ongebreidelde werklust het technisch betere Elinkwijk lang van zich afhouden. Een kwartier voor tijd nam Elinkwijk het vermoeide Zevenhoven in de tang, maar leek de thuisploeg dankzij prima keeperswerk van Aartman toch een punt aan het duel over te houden. In de allerlaatste minuut was hij echter volslagen kansloos op de schitterende kopbal van een Elinkwijk speler: 0-1.

Heel Zevenhoven verkeerde na afloop in mineur, na de (terechte) nederlaag is de achterstand op de veilige tiende plaats, waar Elinkwijk op staat, inmiddels gegroeid naar zeven punten. Het op de negende plaats staande Almere heeft zelfs tien punten voorsprong, waarbij beiden ook nog eens twee wedstrijden tegoed hebben.

Met nog zeven wedstrijden te gaan is duidelijk dat een P/D plaats het hoogste haalbare is voor de formatie van Dennis van der Ing. De achterstand op VOP bedraagt twee- en op UVV drie punten. Overigens hebben die beide ploegen nog een wedstrijd tegoed. Volgende week speelt UVV thuis tegen Almere en reist VOP af naar Zeewolde, Zevenhoven is dan vrij.

In de laatste zeven wedstrijden moet men dan nacompetitie zien af te dwingen en dat is nog mogelijk. De concurrenten VOP (uit); Odysseus (uit) en UVV ( thuis) treft men nog, daar liggen de kansen. Tegen Almere (thuis); De Bilt (thuis); Woudenberg en CSW uit wordt punten halen wel heel erg moeilijk. Men bungelt in Zevenhoven ontegenzeggelijk aan een heel slap koordje!

Opstelling Zevenhoven: Jordy Aartman; Jesper Rijneker, Tom van Vliet, Frank Koelewijn, Thijs Noordsij; Coen Ravesloot (85. Senad Rasljanin), Koen Aartman, Michiel Polman, Luke v/d Broek (70. Berry Peters); Pieter-Koen v/d Plas, Ivo v/d Vlugt

Bron: www.rtvlokaal.nl