De officiƫle website van

Zevenhoven JO19 maakt het zich onnodig moeilijk tegen Bernardus

Zaterdag stond de 4e competitiewedstrijd op het programma voor de JO19, tegenstander was Bernardus. Na enige analyse vooraf zou je kunnen denken dat er 3 punten behaald moeten kunnen worden, de tegenstander had immers nog geen enkel punt behaald en ons team had nog vers in het geheugen de goede wedstrijd van de week ervoor, uit tegen Moerkapelle. Echter werkt het niet altijd zo simpel in de voetballerij en gelukkig maar. Na een 2-0 stand bij de rust werd het uiteindelijk 3-2 voor de GeelRoden, de 2e competitieoverwinning van dit seizoen.

Om 11 uur werd er afgetrapt, een dun zonnetje, wel wat winderig maar prima weer voor een potje voetbal in Zevenhoven. De wedstrijd begon rustig, wat schermutselingen voor de goals over en weer, maar geen echt uitgespeelde kansen. Naarmate de 1e helft vorderde verplaatste het spel zich meer en meer op de helft van Bernardus. De bal ging goed rond aan de kant van Zevenhoven. De keeper werd een paar keer getest van afstand, maar dit leverde nog weinig op.

Een diepe bal op Max werd door hem op de juiste waarde geschat en met een subtiele boog werd de keeper te kijk gezet, 1-0. Bernardus probeerde wat terug te doen, maar verder dan een schot vanaf rand zestien kwam men niet. Deze bal werd overigens prima gepareerd door Bram, zaterdag de keeper voor JO19. Zevenhoven daarentegen wist nog wel een keer het net te vinden. Wederom was het Max die het doelpunt op zijn naam zette, via het aluminium en op aangeven van Yoeri.

Na rust werden een 3tal wisselspelers ingebracht. Mick en Merijn maakten hun rentree na een blessure en voor de eerste keer op het veld van Zevenhoven, Wessel. Vanaf deze plek namens iedereen, welkom op de club en veel succes.

Het beeld van de 1e helft werd doorgetrokken na rust. Bernardus probeerde wel, maar gevaarlijk binnen de zestien werd het nauwelijks. Aan de andere kant wist Zevenhoven nog wel een keer tot scoren te komen. Uit een corner trok Robert de bal laag en strak voor het doel waar Florian de 3e treffer voor zijn rekening nam.

Normaal gesproken zou je zeggen, rustig zoeken naar een uitbouw van de score in de 2e helft en zeker niet het geloof bij de tegenstander terugbrengen door een tegentreffer te incasseren. Maar dat voornemen werkt dus niet altijd. Zo werd het nog onnodig spannend door twee doelpunten toe te staan aan Bernardus en zelf de kansen onbenut te laten.

Uiteindelijk bleef het bij 3-2, over gehele wedstrijd gezien een terechte uitslag.

Volgende week uit naar WDS, om half 3 wordt afgetrapt op Sportpark Wierickeweide.

De schrijvende grensjager.