Zevenhoven hervat tweede seizoenshelft met onnodige nederlaag

Zevenhoven begon goed aan de wedstrijd met langdurig balbezit, desondanks werd de ploeg van Chris Snatersen niet gevaarlijk. Langzamerhand nam de ervaren studentenploeg het heft in handen, mede door de slordige opbouw aan de kant van Zevenhoven. Na een kwartier spelen krijgt LSVV de eerste echte kans van de wedstrijd. Rody Hoogendoorn weet in eerste instantie te redden, waarnaar de Leidse spits de rebound huizenhoog over schiet.

Halverwege de eerste helft kom het initiatief opnieuw bij Zevenhoven te liggen, echter blijft het onzuiver in balbezit waardoor LSVV een aantal keer gevaarlijk kan uitbreken. Na ruim een half uur spelen wordt de diepgaande Robert Mooren alleen voor de keeper gezet na een briljante pass van Damon Boon. Mooren wordt in de zestienmeter van LSVV aangetikt en dit resulteert in een strafschop. Deze wordt vervolgens onberispelijk binnengeschoten door Erik de Boer, die na langdurig blessureleed direct in de basis mocht beginnen en zodoende bij zijn competitiedebuut wist te scoren: 1-0.

Lees verder op 0172SPORT