Zevenhoven heeft geen schijn van kans

Zevenhoven heeft het thuisduel tegen de Mijdrechtse titelfavoriet Argon kansloos verloren. Na een ruststand van 0-1 werd het uiteindelijk 1-3.

Dennis van der Ing is niet te benijden, ook nu was het weer puzzelen geblazen voor de coach, die vooraf niet kon beschikken over spits Marco Pellegrom en de middenvelders Bob Annegarn, Michiel Polman en Coen Ravesloot. Overigens siert het Van der Ing dat hij dat nooit als excuus gebruikt. Sterker nog, hij was voorafgaande aan het duel zelfs positief over een goede afloop.

Dat werd na amper vijf minuten spelen al de grond ingeboord, goalie Jordy Aartman was een fractie van een seconde later bij de bal dan spits Bas Pel die prompt neerging, referee Jager wees onverbiddelijk naar de stip en Epitace Kraemer faalde niet: 0-1. Wie dacht dat Argon direct door zou drukken kwam bedrogen uit. In de negentiende minuut was men wel heel dicht bij de 0-2, maar tot vier keer toe wisten de Zevenhovenaren, tijdens een onvervalste scrimmage, de bal miraculeus van de doellijn te halen. Veel meer kansen wist het oppermachtige Argon echter niet te creëren.

In de tweede helft werd het duel binnen de zes minuten door de Argonauten beslist, Ilias El Mazouji en Ian van Otterlo ronden twee prachtige aanvallen simpel af: 0-3. Het bij vlagen laconieke Argon kreeg daarna mogelijkheden om verder weg te lopen, maar wist de haar geboden kansen niet te verzilveren. Slordig verdedigen stelde Pieter Koen van der Plas zelfs in staat om nog iets terug te doen: 1-3. Zevenhoven wilde daarna nog wel, maar het ontbrak de ploeg aan kwaliteit om het Argon nog moeilijk te maken.

Nog negen loodzware wedstrijden wachten de ploeg in de strijd tegen (directe) degradatie, daarvan vier thuis- ( Elinkwijk; Almere; UVV en De Bilt) en vijf uitwedstrijden. (TAVV; VOP; Woudenberg; Odysseus en CSW) Daarvan moeten er minimaal vier gewonnen worden en dat is een hels karwei, zeker voor een ploeg die van de laatste vijftien wedstrijden er niet één wist te winnen!

Bron: www.rtvlokaal.nl