Zevenhoven gelijk tegen Floreant

Zaterdag oefende Zevenhoven in Boskoop tegen Floreant. De doelpunten werden gebroederlijk gedeeld: 2-2.

Volgende week moeten beide ploegen weer aan de bak voor de competitie, dus wilden de twee coaches wel eens kijken of de spelers daar klaar voor zijn. Bij koploper Floreant, bovenaan in de derde klasse zit het voorin wel snor, het middenveld en de defensie nog niet helemaal, maar daar ontbraken nog een paar spelers en die zijn de eerstkomende wedstrijd weer fit.

Voor Dennis van den Ing lijken de problemen veel groter. Spits Marco Pellegrom is nog niet speelklaar, een peesontsteking in de knie houdt hem voorlopig aan de kant. Ivo van der Vlugt begon aan het duel, maar haakte binnen het half uur al af. Dus lijken twee van de drie spitsen (nog) niet wedstrijdfit.

Vlak voor het duel vertrok Mitchell Pijpers vanwege trieste familieomstandigheden naar huis, tel daarbij ook nog de afwezigheid van Roland Verlaan op en het moge duidelijk zijn dat het voor Van den Ing puzzelen geblazen was. Hij zal het duel ongetwijfeld meer als een training dan als een generale repetitie hebben gezien, maar daar zijn de zorgen natuurlijk niet minder om.

Binnen de vijf minuten stond Zevenhoven al op voorsprong, omdat Danilo Boon geblunder in de Floreant defensie goed afstrafte: 0-1. Khairi Ahdid (wat een geweldige voetballer is dat!) repareerde in zijn eentje nog voor rust de schade: 2-1. De tweede helft moest goalie Martijn Brouwer noodgedwongen in de spits gaan spelen (verdediger Tom van Vliet viel ook uit), maar Brouwer stond wel aan de basis van de gelijkmaker, hij bood Coen Ravesloot een niet te missen kans: 2-2.

Daarna claimde Floreant nog wel de overwinning, maar twee dotten van kansen waren niet aan Tim Tempelaars besteed, dus bleef het gelijk. Volgende week wacht Zevenhoven Aalsmeer thuis, dat na een zwakke start aan een prima herstel bezig is. Een loodzware klus dus!

Opstelling Zevenhoven: Martijn Brouwer (46. Jordy Aartman); Jesper Rijneker (46. Erik Luijben), Tom van Vliet (60. Martijn Brouwer), Martien Roeleveld, Koen Aartman; Michiel Polman, Frank Koelewijn, Luke v/d Broek, Coen Ravesloot; Ivo v/d Vlugt (30. Thijs Noordsij), Danilo Boon

Bron: www.rtvlokaal.nl