Zevenhoven Dames zoekt versterking

Het eerste damesteam van s.v. Zevenhoven is twee weken geleden, zonder zelf te spelen, kampioen geworden in de vierde klasse zaterdag.

Zes weken geleden stond de ploeg al elf punten “los”, maar wilde leider Patrick Eijs (al tien jaar de gedreven leider bij de dames) nog niet over een naderend kampioenschap spreken, “Wij verkopen de huid van de beer echt nog niet alvorens wij hem geschoten hebben.” Twee weken geleden was dat kampioenschap een feit en promoveerde het team naar de derde klasse. Eijs: “Ik vind dat wij daar gezien onze kwaliteit ook in thuis horen.”

Die kwaliteit is mede de verdienste van de ambitieuze trainer Pierre van Eijk, die in korte tijd de ploeg weer aan het voetballen heeft gekregen. Met name het verzorgde spel heeft bij vriend en vijand veel complimenten opgeleverd. Daarmee gezegd dat het team op het technische vlak, met haar leider en trainer, alles tot in de details heeft geregeld.

Waar staat de damesafdeling voor?
Patrick Eijs: “De dames, 16 jaar en ouder, trainen op de maandag- en woensdagavond van 19.45 – 21.15 uur en de trainingen worden uitstekend bezocht. Die grote opkomst is er mede debet aan dat de ploeg het afgelopen seizoen uitstekend heeft gepresteerd, met het kampioenschap tot gevolg. Maar de ploeg wil meer, legt de lat voor zichzelf steeds hoger, wil een stabiele derde klasser worden en de toekomst zal uitwijzen of men weer op het oude niveau(2e klasse) kan gaan presteren. Die ambitie gaat hand in hand met teamgeest, gezelligheid en, ontspanning, welke onontbeerlijk verbonden zijn met deze ploeg.”

Om te kunnen presteren op minimaal derde klasse niveau heeft het team aanwas nodig omdat een bredere selectie daarvoor gewenst is. Mede hierdoor is het elftal naarstig op zoek naar speelsters die de ploeg kunnen versterken dan wel de ambitie hebben om minimaal op derde klasse niveau mee te kunnen.

Buiten de sportieve ambitie heeft men ook oog voor de organisatie rondom het team, zo reist men bij verre uitwedstrijden met een heuse spelersbus, waar op de terugreis en ongeacht de uitslag, voor de nodige hapjes en drankjes wordt gezorgd. Maar men draagt ook zorg voor wedstrijdkleding, een uit- en thuis tenue, trainingspakken, regen jacks enzovoort. Op dat gebied doet de organisatie niet onder voor het standaardteam van de heren en dat is mede mogelijk door de steun van veel sponsoren uit Zevenhoven en de dorpen daar omheen.

Ben jij die speelster die met een gezonde dosis ambitie en enthousiasme het team wil komen aanvullen dan wel versterken, maar ook gezelligheid hoog in het vaandel heeft staan, ga dan gewoon eens vrijblijvend langs om kennis te maken, sfeer te proeven en een paar trainingen te bekijken of mee te lopen. Interesse, of nieuwsgierig geworden? Bel naar coach Pierre van Eijk: 06-81122917, of mail naar leider Patrick Eijs: vlaggerpat@hotmail.com

Bron: www.rtvlokaal.nl