Zevenhoven 3 wederom met lege handen

Om half 9 verzamelen voor een voetbalwedstrijd was al lang geleden voor de mannen die zaterdag meegingen met Jong Zevenhoven. De wedstrijd tegen SC Woerden stond dan ook al voor 10:15 uur op het programma. Na de bespreking werd er afgereisd richting Woerden.

Zevenhoven kwam sterk uit de startblokken, scherp in de duels en veel druk op de helft van de tegenstander. Woerden had hier duidelijk moeite mee en na een kwartier voetballen stond er 0-2 op het scorebord.

De 0-1 werd gescoord uit een vrije trap door Leon, na een overtreding op hem gemaakt, net buiten de zestien. De 0-2 werd gescoord door Patrick, met een assist van Leon. Beide doelpunten waren het gevolg van vroeg storen en de tegenstander vastzetten op de eigen helft.

De coach van Woerden deed hierna enkele omzettingen en dit veranderde het verloop van de wedstrijd. Woerden kreeg meer grip op de wedstrijd, waar Zevenhoven moeite had om de rust te bewaren aan de bal. Balverlies op het middenveld bij Zevenhoven was de inleiding tot de aansluitingstreffer en een minuut of 5 later werd een voorzet vanaf rechts vrij ingekopt. Zo stond het binnen het halfuur weer gelijk.

Vervelend voor hemzelf en voor Zevenhoven was het uitvallen van Mika. Een blok bij een schietkans voor de spits van Woerden, moest hij bekopen met een enkel blessure.

Kort na het uitvallen van Mika werd een diepe bal verkeerd ingeschat, dit betekende de 2-3. Op slag van rust liet de verder prima leidende scheidsrechter, een buitenspelsituatie doorgaan, zodat we gingen rusten met 4-2.

Een domper natuurlijk als je zo goed aan de wedstrijd begint.

Afgesproken werd om in ieder geval te proberen de draad van het begin van de wedstrijd weer op te pakken. Zevenhoven kreeg beter grip op de wedstrijd en wist een aantal kansen te creëren. Echter de tegenstander bleef ook gevaarlijk. De ploeg beschikt over een aantal technisch vaardige spelers. Balverlies op het middenveld was wederom de inleiding tot een treffer voor Woerden, 5-2.

Het spel van Zevenhoven in de 2e helft werd uiteindelijk nog beloond. Patrick werd onreglementair gestopt in het strafschopgebied. De strafschop werd door Lars benut. Eindstand derhalve 5-3.

Volgende week treffen we wederom een Woerdense tegenstander, Sportlust’46 4, thuis om 11:00 uur wordt er afgetrapt.

Opstelling Zevenhoven: Connor van Heertum; Florian Miedema, Sander de Boer (80. Luuk Brouwer), Mika Valentijn (35. Paul v/d Bergh), Luuk Brouwer (46. Koen Akerboom); Bart v/d Broek, Daan Brouwer © (80. Robin van Mever), Lars v Eijk; Robin van Mever (60. Merijn van Tol), Leon Kampman (70. Patrick Verzijl), Patrick Verzijl (46. Arno van Mever).