Zevenhoven 3 verliest van koploper Alphia 2

Zaterdag gingen de mannen van 3 op bezoek bij Alphia 2. Alphia is een van de ploegen die vanaf het begin van de competitie bovenin meedraait, een interessant gegeven vooraf. Het was druk aan de Sportlaan in Alphen, ’s middags stond de derby Alphia-Zwammerdam op het programma.

Om 12 uur floot de scheidsrechter voor het beginsignaal en bij het eerste balcontact van Sander werd de toon gelijkgezet door de back van Alphia, die met twee benen in kwam en bal en Sander over de zijlijn werkte. De leidsman probeerde mondeling de spelers in het gelid te houden, vooralsnog lukte dit met mate. De spelers van Zevenhoven lieten zich er niet in meeslepen en schiepen zich een aantal kansen, welke helaas niet in een doelpunt werden omgezet.

Alphia kwam er een aantal keren gevaarlijk uit. Een van de buitenspelers bleek over een verre ingooi te beschikken en daaruit viel prompt de 1-0. Ongelukkig balverlies op het middenveld was de inleiding tot de 2-0 voor Alphia en dit betekende tevens de ruststand.

Na rust eenzelfde spelbeeld, Zevenhoven probeerde het spel te maken, maar Alphia bleef via de counter echter gevaarlijk. Connor moest enkele malen handelend optreden om Zevenhoven in de wedstrijd te houden.

In de 70e minuut kreeg een speler van Alphia geel voor continue praten over en tegen de scheidsrechter.

Zevenhoven probeerde door meer risico te nemen, nog een omwenteling te forceren, maar helaas vielen de doelpunten in de laatste minuten aan de verkeerde kant, eindstand 4-0.

Aanvankelijk zag het er dus niet naar uit dat het op zo’n middag zou uitdraaien, ondanks de verschillen op de ranglijst. Zevenhoven kende een goede start en kreeg zoals gezegd enkele kansen. Kom je dan op voorsprong, dan speel je een andere wedstrijd.

Volgende week thuis tegen Siveo 2, om 11uur wordt er afgetrapt aan de Stationsweg.

Opstelling Zevenhoven: Connor v Heertum; Bart vd Broek, Jop Vianen, Robin van Mever (46. Florian Koenders), Koen Akerboom; Lars van Eijk, Daan Brouwer ©, Paul v/d Bergh; Jeroen Haverkamp (65. Robin v Mever), Leon Kampman (60. Merijn van Tol), Sander de Boer (46. Luuk Brouwer)