Zevenhoven 3 trekt aan het kortste eind

Jong SVZ speelde zaterdag thuis tegen Noordwijk 5. Een team op leeftijd met veel voetbalervaring. De aftrap was enigszins vertraagd doordat de tenues van de bezoekers in Noordwijk achter waren gebleven, maar met de reserve tenues van Zevenhoven was het ook prima voetballen.

De wedstrijd begon wat afwachtend van beide kanten. De eerste kansen waren voor Noordwijk, Zevenhoven gaf te veel ruimte weg waar de gasten wel raad mee wisten. Een steekbal door het centrum werd goed beoordeeld door de rechtsbuiten, wat de 0-1 betekende.

Gaandeweg de 1e helft ging Zevenhoven beter druk zetten waar de tegenstander het lastig mee had. Dit resulteerde in een aantal corners op rij maar grote kansen bleven nog uit in die fase.

Ruststand derhalve 0-1.

Na rust trok Zevenhoven het spel door van voor de rust en kreeg nu wel een aantal goede kansen. Er was meer beweging over de vleugels, waar Noordwijk het steeds moeilijker mee kreeg en dit resulteerde dan ook in de verdiende gelijkmaker. Jeroen rondde een aanval via Lars en Patrick koel af.

Tot dan was Noordwijk in de 2e helft nog nauwelijks gevaarlijk geweest. Zevenhoven verzuimde echter de wedstrijd definitief naar zich toe te trekken en zoals een ongeschreven voetbalwet dan zegt: “Als jezelf de kansen niet maakt, dan scoort de tegenstander”. Aldus geschiedde, een slimme pass en een goede loopactie en de eindstand stond op de borden, 1-2.

Hierna was de wedstrijd eigenlijk gedaan. Jammer natuurlijk, maar zeker niet slecht gespeeld.

Volgende week een oefenwedstrijd uit tegen Linschoten 2.

Opstelling Zevenhoven: Jordy Aartman; Arno v Mever (46. Sander de Boer), Florian Koenders, Lars Jansen (87. Luuk Brouwer), Luuk Brouwer (82. Arno v Mever); Daan Brouwer, Bart vd Broek, Leon Kampman © (30. Lars v Eijk), Robin van Mever (78. Merijn v Tol), Merijn v Tol (46. Patrick Verzijl), Jeroen Haverkamp (87. Robin v Mever)