Zevenhoven 3 – Siveo 2 in een notendop: “Veel wind, teleurstellend resultaat”

Korter dan de titel van het verslag kan het duel van zaterdagmorgen aan de Stationsweg niet worden samengevat. Bij Zevenhoven 3 heerste vooraf de stille hoop om aan de reeks weer eens een overwinning toe te voegen. Tot aan de rust leek dit zeker te gaan lukken maar in de 2e helft zakte Zevenhoven ver weg, uitslag 1-4.

Het matige niveau van de 2e helft werd daarbij geaccentueerd door de manier waarop de vier tegentreffers deze wedstrijd vielen. De vier goals vielen allen in de 2e helft.
Zevenhoven opende na een half uur de score, een prachtige pass van achteruit werd goed beoordeeld door Stan die Patrick een niet te missen kans bood.
Daarvoor had eigenlijk al de 1-0 op het scorebord moeten staan, een 1 op 1 met de keeper werd helaas niet benut. Zevenhoven hield na de openingstreffer wel de overhand, maar vergat daarbij om nog voor de thee verder weg te lopen. De mogelijkheden daarvoor waren er wel degelijk, maar als het er echt op aankwam, ontbrak het steeds aan scherpte voor de goal.

Na rust een totaal ander spelbeeld. Siveo kwam met enig fortuin aan de gelijkmaker door een eigen doelpunt van Zevenhoven. Kort daarop een aanval over rechts, waarna een aantal spelers van Siveo alle vrijheid hadden om de 1-2 te scoren. Het geloof bij Zevenhoven zakte weg, de organisatie was zoek en daar maakte Siveo volop gebruik van. Iedere bal werd, gedragen door de wind, diep gespeeld en was gevaarlijk. Tweemaal wisten de bezoekers nog te profiteren, eindstand aldus 1-4.
De factor wind was deze wedstrijd groot, maar dat neemt niet weg dat Jong Zevenhoven beter voor de dag had moeten komen. Het was zaterdag gewoon te weinig wat werd gebracht.

Komende zaterdag de laatste wedstrijd voor de winterstop uit bij ARC, met als inzet de 1e competitiehelft positief af te sluiten.

Opstelling Zevenhoven: Connor v anHeertum; Bart v/d Broek, Jop Vianen, Robin van Mever (60. Daan Brouwer), Koen Akerboom (85. Jeroen Haverkamp); Daan Brouwer © (46. Lars van Eijk), Joey Koperberg, Stan Brouwer; Patrick Verzijl, Jeroen Haverkamp (65. Max Koot), Max Koot (46. Sander de Boer)