Zevenhoven 3 pakt overwinning tegen NSV ’46 2

Zaterdag stond alweer de achtste competitiewedstrijd op het programma voor Jong SVZ. Op deze koude ochtend kwam buurvereniging NSV’46 op bezoek aan de Stationsweg. Ook NSV speelt met een jonge ploeg in deze competitie en qua resultaat lopen de teams elkaar niet ver uiteen.

Om 11 uur werd er afgetrapt. In de beginfase was NSV meer in balbezit en creëerde het enkele mogelijkheden. Connor moest een keer handelend optreden door een bal onder de lat vandaan te werken. Na een klein half uurtje spelen kwam de rechtsbuiten van NSV in balbezit en dacht een voorzet te geven maar de bal dwarrelde over Connor heen, bij de 2e paal in het doel. 0-1!

Ondanks deze tegenvaller wist Zevenhoven zich te herpakken en kreeg het beter grip op de wedstrijd, hetgeen resulteerde in enkele kansen.

In de 35e minuut kreeg Zevenhoven een vrije trap aan de rechterkant, welke door Robin achter in het strafschopgebied werd neergelegd en door Joey werd binnengekopt, 1-1.
Hierna was de wedstrijd voor Zevenhoven, maar gescoord werd er niet meer voor rust.
Na rust enkele wissels en omzettingen. In het begin van de 2e helft probeerde NSV nog wat te forceren, maar Zevenhoven pakte de draad van voor de rust weer op. Met goede combinaties werd het doel van de tegenstander gezocht. Uit een voorzet vanaf rechts van Leon, was het Sander die de 2-1 binnenkopte. Deze treffer werkte bevrijdend voor de ploeg. Meerdere mogelijkheden kwamen om de wedstrijd definitief op slot te gooien, maar het duurde tot ver in de 80e minuut voordat dit lukte. Leon veroverde de bal en speelde Patrick aan, zijn voorzet werd door, wederom, Joey in een doelpunt omgezet, 1-3.
Een compliment voor het hele team met dit mooie resultaat.

Komende zaterdag staat een uitwedstrijd tegen Alphia 2 op het programma.

Opstelling Zevenhoven: Connor van Heertum; Luuk Brouwer (46. Florian Miedema),
Jop Vianen, Robin van Mever, Sander de Boer; Bart v/d Broek, Daan Brouwer ©,
Joey Koperberg; Patrick Verzijl (80. Luuk Brouwer), Leon Kampman (85. Merijn van Tol),
Merijn van Tol (46. Koen Akerboom)