Zevenhoven 3 pakt de volle buit tegen titelkandidaat

Jong Zevenhoven heeft zaterdag voor een grote verrassing gezorgd. De ploeg, voor deze gelegenheid onder leiding van “good old” Pierre van Eijk, versloeg titelkandidaat Jodan Boys met 0-1.
Afgelopen zaterdag stond dus de uitwedstrijd tegen Jodan Boys7 op het programma. Uit de statistieken was al te halen dat dit een makkelijk scorende ploeg is, met slechts 1 verlies partij tot nu toe. Door de afwezigheid van P&P stond Pierre zaterdag langs de lijn als coach. Met 12 man werd vertrokken richting Gouda. Afgesproken was om in te zakken bij balverlies op de eigen helft en daar de tegenstander druk te geven.
Iets later dan gepland trapten we af op 1 van de velden van GSV, overbuurman van Jodan Boys, vroeger een naam in het zondagvoetbal, tegenwoordig alleen nog actief in de reserveklasse.
De afgesproken speelwijze pakte goed uit, Jodan Boys probeerde door te komen met lopende mensen vanuit het middenveld, waarbij de spits gezocht werd als aanspeelpunt. Zevenhoven gaf echter weinig ruimte weg. Florian speelde zaterdag een van zijn beste wedstrijden van het seizoen en was de welbekende luis in de pels voor de spits van Jodan Boys. Als men er al door kwam stond Jordy op de juiste plek om zijn doel schoon te houden.
Gaandeweg ontstond er enige wrevel bij de tegenstander, omdat het de mannen niet lukte, om in hun spel te komen. De spits liet zich steeds verder terugzakken om de bal op te halen.
Uit de omschakeling daarentegen was Zevenhoven een aantal keren dichtbij de openingstreffer, waarbij de beste kans voor Damon was, maar oog in oog met de keeper, bleek deze de winnaar.
Ruststand derhalve 0-0.
De 2e helft eenzelfde spelbeeld. Veel tijd werd doorgebracht op de helft van Zevenhoven. Een vrije trap net buiten de 16 werd fantastisch gestopt door Jordy. Er werd nog een bal op de lat geschoten, maar ook Zevenhoven kreeg zijn kansen. Een diepe bal op rechts werd door Robin voorgegeven en door een verdediger van Jodan Boys in een doelpunt omgezet, 0-1!
In het restant van de wedstrijd werden de ballen door Jodan Boys vanaf de middenlijn in de trechter gepompt om te proberen een doelpunt te forceren, maar dit leverde niets op. Aan de andere kant kreeg Robin nog een uitgelezen mogelijkheid de wedstrijd definitief in het slot te gooien, maar 1 op 1 met de keeper ging de bal jammer genoeg net naast.
Zo eindigde de wedstrijd in een overwinning voor Zevenhoven, gestolen punten? Wel nee, een prima teamprestatie, die beloond werd met 3 punten!
Volgende week uit naar Sportlust, de nummer 4 op de ranglijst, benieuwd hoe die wedstrijd uitpakt.

Opstelling Zevenhoven: Jordy Aartman; Luuk Brouwer, Sander de Boer ©, Florian Koenders, Koen Akerboom; Lars van Eijk (70. Patrick Verzijl), Stan Brouwer, Bart v/d Broek; Patrick Verzijl (20. Mika Valentijn), Damon Boon (80. Lars van Eijk), Robin Leliveld