Zevenhoven 3 kan opgaande lijn niet doortrekken

Zaterdag stond voor 3 de uitwedstrijd tegen Sportlust 4 op het programma.
De verwachtingen vooraf waren hooggespannen, na de 2 winstpartijen in de voorgaande wedstrijden en het resultaat thuis tegen Sportlust. In november betekende die thuiswedstrijd de 1e winstpartij in deze competitie, maar zoals wel vaker wordt gezegd: In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Hierbij moet wel een nuance worden aangebracht, van het elftal wat toen op de mat stond waren er zaterdag 6 spelers aanwezig. Dit geeft ook wel aan de puzzel waar de coaches elke week voor staan.
Onder een heerlijk lentezonnetje, floot de scheidsrechter voor de aftrap. Deze leidsman bleek over een 6e zintuig te beschikken, nml. het op een afstand beoordelen van buitenspel, gelukkig hadden zijn beslissingen geen directe invloed op het verloop van de wedstrijd.
Zevenhoven startte zoals in de laatste wedstrijden, compact na balverlies en proberen vanuit de omschakeling de mannen voorin te bedienen. Uit een dergelijk situatie werd Damon 1 op 1 met de keeper gezet en hij rondde feilloos af, 0-1.
Ook Sportlust kreeg kansen, maar Jordy en de lat, een kopbal uit een corner, voorkwamen een doelpunt voor de gastheren.
Na rust kantelde de wedstrijd in het nadeel van Zevenhoven, kort na het begin van de 2e helft kreeg Sportlust een hoekschop te nemen, die werd omgezet in de gelijkmaker. Nog geen 10 minuten later werd een diepe bal niet goed beoordeeld en dit betekende in korte tijd een 2-1 achterstand.
Zevenhoven gooide het roer om door hogerop te gaan staan en dit leverde direct gevaar op voor het doel van de tegenstander. Een prima corner van Daan, die weer zijn 1e speelminuten maakte na een vervelende blessure, werd ingeschoten en niet goed gecontroleerd door de keeper, waarop Damon er als de kippen bij was om de gelijkmaker binnen te tikken.
Zevenhoven ging op zoek naar de overwinning, kreeg kansen, maar helaas vielen de doelpunten aan de andere kant. Wederom uit een corner werd de 3-2 gescoord en kort voor tijd werd de 4-2 gescoord uit een counter.
Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen ARC op het programma, om 11 uur wordt er afgetrapt aan de Stationsweg.

Opstelling Zevenhoven: Jordy Aartman; Luuk Brouwer (55. Daan Brouwer), Florian Koenders, Mika Valentijn, Koen Akerboom; Bart v/d Broek, Stan Brouwer, Sander de Boer ©; Patrick Verzijl (35. Merijn van Tol, 80. Patrick Verzijl), Damon Boon, Robin Leliveld