Zevenhoven 2 zet in Zoetermeer DSO opzij

Het 2e elftal van SV Zevenhoven ging afgelopen zaterdag op bezoek in Zoetermeer bij DSO. De thuisploeg stond met 5 punten helemaal onderaan de ranglijst en probeert al weken weg te komen van deze directe degradatieplaats. Waar in Zevenhoven voor de winterstop de wedstrijd in het voordeel van de rood-gelen werd beslist met 3-0, viel ook in Zoetermeer de uitslag de goede kant op voor de Zevenhovenaren. Door twee doelpunten van Erik Luijben en een doelpunt van Edo de Zwaan werd het 1-3. Acht punten uit de vijf wedstrijden na de winterstop bieden de ploeg van Pistorius en Hilders altijd nog kansen op een toetje aan het eind van deze competitie.

Om 13.00 uur werd er op een grasveld naast het hoofdveld afgetrapt. De zon scheen, maar het was koud. Koud door de stevige wind die over het open sportpark blies. Met name de wind had veel invloed op het spel van beide ploegen. Waar de thuisploeg nog al vaak de lange bal speelde, hadden de bezoekers uit Zevenhoven het iets beter begrepen. De afstanden werden niet alleen verdedigend , maar ook aanvallend beperkt gehouden en er werd getracht voetballend en combinerend bij vijandelijk doel terecht te komen. In het vertrouwde 1-4-3-3 systeem werd de tegenstander stap voor stap de wil opgelegd. Toch resulteerde het maar in twee goede mogelijkheden. Beide kansen waren voor Edo de Zwaan. Beide keren krulde hij de bal richting verre hoek en zoals het van een spits als de Zwaan verwacht wordt , verzilverde hij één van de twee kansen. De andere vrijwel identieke kans krulde hij net naast. Maar zoals gezegd , zette hij de bezoekers volkomen terecht op voorsprong: 0-1.

Ook DSO kroop wat meer uit hun schulp en werd dreigender. Het leverde twee hachelijke momenten op voor het doel van de jarige goalie de Groot. Die schrok daar overigens niet van en hield zijn doel vrij gemakkelijk schoon. De kleedkamers werden na 45 minuten voetbal opgezocht met de 0-1 voorsprong.

In de tweede helft werd de tegenstander iets sterker. Er werden aan de kant van Zevenhoven wat minder duels gewonnen en ook in balbezit was het wat onrustig en verloor het snel de bal, waardoor het regelmatig moest omschakelen en alle zeilen moest bijzetten om de opponent van zicht af te houden. Na een lange bal van DSO dook een aanvaller van de Zoetermeerders op voor de Groot en hij faalde niet. Stand werd dus 1-1. Na dit doelpunt pakten de gasten de draad weer snel op. Het hield het voetbal simpel, combineerde er op los en voetbalde zich weer naar een aantal mogelijkheden. Vanuit een strakke corner van Mitchel Pijpers kopte Erik Luijben op prachtige wijze het leer tegen de touwen. Blijdschap bij de bezoekers na deze 1-2. Het liet zich nu niet meer van de wijs brengen en zette nog een paar keer goed aan. Uit een counter speelde de Zwaan zichzelf vrij en was niet zelfzuchtig. Hij legde de bal terug op de instormende Luijben die wederom het vizier op scherp had staan en de 1-3 kon aantekenen. De wedstrijd was gespeeld en drie belangrijke punten kunnen aan het totaal worden toegevoegd.

Zevenhoven 2 klimt naar plek 5 en heeft de weg omhoog weer ingezet. Na de gelijke spelen uit bij Neptunus en thuis tegen ARC , de uitoverwinningen bij BVCB en DSO doet het weer uitstekende zaken en doet het volop mee in de derde periode en een goede eindklassering.

In de komende weken mag het gaan laten zien tegen de topploegen wat het echt in huis heeft. Voorlopig doet de ploeg het uitstekend en verdient het absoluut complimenten. Volgende week zaterdag komt het Rotterdamse VVOR op bezoek aan de stationsweg in Zevenhoven. In Rotterdam werd er nipt verloren met 2-1 tegen de huidige nummer drie van de rangschikking. De wedstrijd begint om 11.30 uur en u bent uiteraard van harte welkom.

Opstelling Zevenhoven: De Groot; Brouwer, Wouters, Roeleveld, Vis; Luijben, Rasljanin, De Boer (’55 Bosman); Van Blaaderen, De Zwaan, Pijpers

Valstar bleef uit voorzorg met een lichte kwetsuur aan de kant.