Zevenhoven 2 tevreden na puntendeling in Rotterdam

Het tweede elftal van Zevenhoven ging afgelopen zaterdag op bezoek bij het Rotterdamse Neptunus-Schiebroek. De strijdwijze van de rood-gelen leek goed te werken tegen het goed voetballende Neptunus. Zevenhoven speelde zeer compact en met deze gesloten organisatie liet het de tegenstander uitrazen in de eerste 35 minuten, zonder al teveel bijzonderheden weg te geven. Toch kwam de thuisploeg net voor rust op basis van een veldoverwicht en verzorgder positiespel terecht op een 1-0 voorsprong. In de tweede helft liet de ploeg van trainer/coach Ludo Pistorius zich niet van de wijs brengen en kroop het meer en meer uit zijn schulp. Een kwartier voor tijd kon Ruben Plaisier met een schot van 20 meter de 1-1 aantekenen. Op basis van de vechtlust en kansenverhouding een terechte puntendeling.

Om 12.00 uur werd er onder zachte weersomstandigheden, met een paar regendruppels afgetrapt op het hoofdveld van het Rotterdamse Neptunus. Beide ploegen zouden elkaar een week geleden al treffen, echter lag het hoofdveld toen nog bedekt met 8 cm sneeuw. De omstandigheden waren nu een stuk beter. De Zevenhovenaren misten vandaag nog al wat spelers. Een schorsing van Roeleveld en andere afwezigen als Brouwer, de Boer en Boon zorgden ervoor dat de bezoeker enigszins gehavend aan de wedstrijd moesten beginnen. Verder kon Pistorius geen beroep doen op de Zwaan en Peters die het bij het 1e elftal hun opwachting maakten. Beide ploegen hadden voorafgaand aan de wedstrijd 19 punten uit 12 wedstrijden. Eerder dit seizoen werd het 4-2 voor Zevenhoven.

Het begin van de wedstrijd was voor de bezoekers uit Zevenhoven. Met wat speldenprikjes probeerden Bastiaan van Blaaderen en Jeffrey Bosman de tegenstander pijn te doen. Na 10 minuten werd Neptunus sterker. De goed voetballende Rotterdammers dwongen de gasten ver achteruit. Toch waren er weinig spannende momenten in het 16 meter gebied voor doelman de Groot. Nooit werd de verdediging helemaal uit elkaar gespeeld.

Na 40 minuten kwam dan toch de 1-0 op het scorebord te staan. Vanaf de linkerkant werd Neptunus gevaarlijk en met een prachtige goal buitenkant voet vanaf de punt 16 meter keek Zevenhoven tegen een achterstand aan. Zevenhoven leek de laatste minuten van deze eerste helft en van het eerste half uur in de tweede helft nooit echt onder de indruk van de achterstand. Het bleef kalm , verdedigde geconcentreerd en kwam waar mogelijk gevaarlijk op de helft van de tegenstander tevoorschijn. Na 10 minuten in het tweede bedrijf kwam Nick Vis in de ploeg. Hij nam de plek in van Rijneker. Waar de rood-gelen de weg naar het eigen doel voorgoed dicht gespijkerd hadden nam het na 60 minuten het initiatief over. Na wat kleine kansen was het Ruben Plaisier die de bezoekers op 1-1 bracht. Het spel volgde in de slotfase nog wat op en neer , zonder dat beide ploegen echt grote mogelijkheden creëerden.

Al met al een dik verdiend gelijkspel in een lastige uitwedstrijd. Volgende week krijgen de Zevenhovenaren , Schoonhoven op visite. In Schoonhoven werd voor de winterstop met 0-2 gewonnen. Hopelijk krijgt Zevenhoven deze tegenstander weer op de knieën. De aftrap is om 11.30 uur aan de stationsweg. U bent van harte welkom.

Opstelling Zevenhoven: De Groot; Rasljanin, Wouters, Valstar, Van den Broek; Luijben, Rijneker (’55 Vis), Fransen; Van Blaaderen, Bosman, Plaisier