Zevenhoven 2 nipt onderuit in laatste wedstrijd van 2014

Het tweede elftal van Zevenhoven speelde zaterdag haar laatste wedstrijd van het huidige kalenderjaar. In competitieronde 12 kwam Jodan Boys op bezoek aan de Stationsweg. Het was de eerste return al weer in deze reserve tweede klasse en dus was de ploeg van Pistorius en Hilders gewaarschuwd voor de gasten uit Gouda. Eerder dit jaar werd op bezoek met 2-0 verloren.

Om 11.30 uur werd er afgetrapt met op de achtergrond een waterig najaarszonnetje. De eerste helft was het spel van beide ploegen matig. Hier en daar een speldenprikje, maar over het algemeen werd er rond de middenlijn gevoetbald en konden geen van de twee ploegen de ander echt pijn doen. Wellicht dat Zevenhoven iets van de bovenliggende partij was, maar dit was dan puur op basis van het feit dat het twee keer de keeper van Jodan Boys op haar weg vond, terwijl aan de andere kant Aartman een keer handelend moest optreden. Ruststand was dan ook weinig verrassend: 0-0.

In de tweede helft kwamen beide ploegen toch met iets meer aanvallende intenties voor de dag. Met name linkerspits Peters maakte het de rechter vleugelverdediger van Jodan Boys bij vlagen erg lastig. Diezelfde Peters raakte na een uur spelen de paal, net op een moment dat Zevenhoven de wedstrijd haar kant op lekker te laten kantelen. Niet veel later was het aan de andere kant wel raak. De eerste echt grote kans voor de Goudse ploeg werd wel verzilverd: 0-1. Zevenhoven, van slag liep niet veel later zelfs tegen de 0-2 aan en op dat moment leek de wedstrijd gespeeld.

Een slotoffensief van de rood-gelen leverde een kwartier voor tijd nog wel de aansluitingstreffer (1-2) op, maar het kon verder niet doordrukken en de tegenstander echt pijn doen. Na ruim 90 minuten zien we een ploeg het veld af komen die er alles aan heeft gedaan. Op basis van vandaag misschien toch een punt te weinig gekregen, maar ook dit hoort bij voetbal. Het was vandaag aanhaken bij de koplopers of stevig in de middenmoot terecht komen. Dat laatste is nu het geval. Met een tussenbalans van 6 winstpartijen, 5 verliezen en een gelijkspel bezet Zevenhoven 2 nog steeds een gedeelde 4e plaats op de ranglijst, maar zag het de bovenste 3 ploegen verder weg kruipen. En aan de onderkant wordt de middenmoot ook wat breder bezet. Desondanks mogen we de ploeg complimenten maken voor de ontwikkeling zowel in de speelwijze als individueel, de sfeer en de prestaties.

Op 7 februari komen de heren opnieuw in actie. Ze gaan dan op bezoek in Rotterdam bij Neptunus dat evenveel punten heeft verzameld. U bent uiteraard weer van harte welkom om ons te ondersteunen. De aftrap zal zijn om 12.00 uur.

Opstelling Zevenhoven: Aartman; Vis, Wouters ©, Roeleveld, B. van den Broek (’46 De Boer); Luijben, Rasljanin (’75 J. van den Broek), Fransen (’80 Brouwer); Van Blaaderen (’46 Peters), Pijpers, Van Zon