Zevenhoven 2 krijgt ook BVCB op de knieën

In de 6e competitieronde kwam BVCB op bezoek in Zevenhoven. De gastheren uit Bergschenhoek hadden een wisselvallige start van het seizoen gekend , maar wonnen vorige week met 3-0 van de nummer 2 van de ranglijst Jodan Boys. Zevenhoven was dus gewaarschuwd. Toch zat er veel vertrouwen in de ploeg, want de rood-gelen zijn al weken op stoom en verzamelden 6 punten uit de laatste 2 wedstrijden. Alle ingrediënten dus voor een mooie pot voetbal.

De thuisploeg kwam goed uit de startblokken, met een aantal kleine speldenprikjes. Het drong meteen aan. Vooral via de flanken waren de buitenspelers Boon en Pijpers dreigend. Een aantal keer werden De Zwaan en Rijneker gevonden , waaruit twee goede mogelijkheden ontstonden. Vooral het vizier van De Zwaan stond op dat moment nog niet op scherp. Keeper Frijhoff moet de schrik van zijn leven hebben gehad toen De Zwaan voor hem opdook, maar vanaf de 5 meter lijn verdween de bal over het doel.

Na pakweg 25 minuten zijn het de blauw-witten die op voorsprong komen. Een goed uitgevoerde counter wordt ingedraaid vanaf de zijkant door den Hartog, waarna Martijn Middendorp het leer tegen de touwen kopt: 0-1. Zevenhoven lijkt geschrokken maar recht de rug. Het blijft geduldig voetballen over de grond en voorziet zichzelf van enkele kansen die niet omgezet kunnen worden in doelpunten. Ruststand: 0-1.

Ik weet niet wat er in de rust is gezegd, maar Zevenhoven kwam furieus uit de kleedkamer. Vanaf minuut 46 ging de ploeg op zoek naar waar het recht op had. Een aanvallende wissel na een uur spelen door het duo Pistorius en Hilders. Erik Luijben en Sander de Boer werden bedankt voor hun diensten en Bart van den Broek en Bastiaan van Blaaderen kwamen in de ploeg. Met 5 aanvallend ingestelde spelers werd de druk verder opgevoerd en kwam BVCB slechts nog zelden onder de druk vandaan. De opponent van vandaag miste ook nog hun spelmaker en aanvoerder Roland Nederstigt. Wellicht had BVCB hem vandaag goed kunnen gebruiken om de driepunter over de streep te trekken.

25 minuten voor tijd kreeg Zevenhoven wat het verdiende. In een aantal minuten keerde de ploeg de wedstrijd om. Bastiaan van Blaaderen was verantwoordelijk voor de 1-1 , waarna Rijneker uit een prachtige lange bal van Roeleveld de voorsprong op het bord noteerde : 2-1. Ondanks dat de tegenstander inmiddels met 10 man binnen de lijnen stond (twee gele kaarten voor Steven Kleemans) was er enige onrust binnen Zevenhoven. De verdedigers werden nog een aantal keer getest, waaruit BVCB ook nog eens de gelijkmaker produceerde en het dus 2-2 werd.

Echter, het slotakkoord was voor Zevenhoven. In de stromende regen zorgde wederom Jesper Rijneker en de geweldig spelende Mitchel Pijpers voor, respectievelijk de 3-2 en de 4-2. Vooral bij de 3-2 was het wederom genieten. Ook nu weer stuurde Roeleveld, Mitchel Pijpers de diepte in die vervolgens Rijneker niet over het hoofd zag.

Wederom 3 punten en een paar winstplekken op de ranglijst en een hele diepe buiging voor Zevenhoven 2. De komende 10 dagen mag de voet even van het gaspedaal , alvorens we over twee weken op bezoek gaan bij buurman ARC. Aanstaande zaterdag eerst een ontspannende dag ‘Beachvoetvolley’ in Aalsmeer.

Opstelling Zevenhoven 2: Erik de Groot; Nick Vis, Mario Wouters ©, Martien Roeleveld, Senad Rasljanin; Erik Luijben (60. Bastiaan van Blaaderen), Jesper Rijneker (85. Joost Valstar), Sander de Boer (60. Bart van den Broek); Mitchel Pijpers, Edo de Zwaan, Danilo Boon