Zevenhoven 2 inmiddels 8 weken ongeslagen na puntendeling in Boskoop

Na de afsluitende donderdagtraining zal het duo Pistorius en Hilders zich ongetwijfeld even achter de oren hebben gekrabd. Slechts 8 fitte spelers waren beschikbaar om af te reizen voor het competitie duel met Floreant in Boskoop. Zowel Brouwer, Valstar als Boon bleven in Zevenhoven achter met een blessure. Pijpers en Roeleveld zaten een schorsing uit, terwijl Mario Wouters, Berry Peters en Bart van de Broek in de selectie van 1 werden opgenomen. Daar kwam bij dat doelman de Groot vandaag verstek moest laten gaan. Zorgen dus voor de begeleiding. Aangezien ook het derde elftal krap in de manschappen zat moesten andere opties bekeken worden. Uiteindelijk werd het tweede elftal aangevuld met Paul Domburg, Paul Luijben, Martijn van Dam, Robin Uyterlinde, Jos van de Broek en doelman Jordy Aartman.

Om 12.00 uur werd er afgetrapt op een prima kunstgrasveld in Boskoop. Al snel werd duidelijk dat niet alleen bij Zevenhoven wat vaste krachten ontbraken, ook de gastheren misten op het eerste oog wat spelers die er een aantal maanden geleden in Zevenhoven wel bij waren. Die wedstrijd eindigde destijds in 1-1. Beide ploegen ontlopen elkaar niet heel veel in de beginfase. De stand op de ranglijst (Zevenhoven op plek 5 , Floreant met 2 punten minder op plek 6) geeft dan ook een reëel beeld van deze eerste helft. Na een kwartier spelen krijgt Zevenhoven een vrije trap op ongeveer 20 meter van vijandelijk doel. De bal ligt ideaal voor een linksbenige fijnproever, maar zowel Boon als Peters waren niet van de partij. Fransen liet zien dat de plek niet heel veel uitmaakt, aangezien hij het leer om de muur heen krulde laag in de rechterhoek, vreugde : 0-1. Na een klein half uur spelen maakt Zevenhoven zelfs de 0-2. Bastiaan van Blaaderen is de gevierde man. Helaas voor de roodgelen komt Floreant net voor rust terug in de wedstrijd, randje buitenspel word de 1-2 aangetekend.

Op het eerste oog een terechte tussenstand. Floreant voetbalt iets gemakkelijker, Zevenhoven krijgt de grootste mogelijkheden. Na de thee vrij snel wederom een vrije trap voor Zevenhoven , nu ideaal voor een rechtsbenige speler. Opnieuw gaat Fransen achter de bal staan. Nu laat hij de keeper kansloos in de andere hoek en wederom krult hij de bal heerlijk in het doel : 1-3!

In de slotfase verliezen de gasten toch wat grip op de wedstrijd, Floreant daarentegen gooit er nog een schepje bovenop wat zorgt voor de 2-3 en later ook de 3-3. Daar blijft het dan bij. Een terechte uitslag. Zevenhoven slaat de aanval van Floreant op plek 5 van zich af en mag volgend weekend thuis tegen Sportlust ’46 proberen de doelstelling van 32 punten te bereiken. Het heeft er inmiddels 29.

Nogmaals dank aan iedereen die meegewerkt heeft aan het toch kunnen spelen van deze wedstrijd. En uiteraard bedankt spelers van andere teams die hun rol in het elftal geweldig ingevuld hebben! Volgende week krijgen de heren van het tweede zoals gezegd Sportlust ’46 op visite. 11.30 uur is de aftrap, u bent van harte welkom.

Opstelling Zevenhoven 2: Aartman; P. Luijben (’46 van Dam), E. Luijben ©, Vis, De Boer; Rasljanin, Fransen, Bosman; Van Blaaderen (’80 van de Broek), Uyterlinde (’65 Domburg), De Zwaan