Zevenhoven 2 in Woerden voorbij Sportlust ’46

Op bezoek bij Sportlust ’46 in Woerden bewees het tweede elftal van Zevenhoven zich een grote dienst. Zonder de geschorste Mitchel Pijpers en de afwezige Luuk Brouwer legden de rood-gelen een goede wedstrijd op de mat. Via twee doelpunten van de teruggekeerde Bastiaan van Blaaderen wonnen de Zevenhovenaren terecht met 0-2. Het klom hierdoor weer een plekje op de ranglijst en haakt aan bij de bovenste 3 ploegen.

In Woerden sloten de mannen van het duo Pistorius en Hilders de eerste serie van 11 wedstrijden af, waardoor zij dus nu op de helft van de competitie zitten en de rekening op kunnen maken. Alle ploegen in de reserve 2e klasse werden bezocht of kwamen op visite aan de stationsweg. Om 14.30 uur werd er afgetrapt op het slecht onderhouden kunstgras en bracht Zevenhoven de bal aan het rollen. Met name in de eerste 20 minuten werd getracht de tegenstander geen meter ruimte te geven en een lange bal af te dwingen, een lange bal die vaak werd gewonnen door het middenveld van de bezoekers. Zevenhoven stopte meer energie in de wedstrijd en kwam ook voetballend het beste voor de dag. Beide backs Vis en Rasljanin dekte goed door en waren er persoonlijk verantwoordelijk voor dat het spel zich vrijwel constant afspeelde op de helft van Sportlust ’46. Vaak kregen zij ook ondersteuning van de controlerende middenvelders Luijben en De Boer. Een pluim moet gegeven worden aan die middenvelders die te maken hadden met een beweeglijk middenveld van de thuisploeg. Op de teller van Luijben, De Boer en Fransen stonden aardig wat kilometers om 16.15 uur.

Centraal in de achterhoede werden aanvoerder Wouters en Roeleveld vandaag weer bijgestaan door keeper Jordy Aartman. Aartman die de geblesseerde Erik de Groot vervangt , kwam vandaag eigenlijk zelden in de problemen. Toch was het lang wachten op de voorsprong, pas net voor rust verscheen Bastiaan van Blaaderen alleen voor de keeper en faalde hij niet. Hij schoof de bal in de linker beneden hoek achter de doelman: 0-1. Niet veel later floot de goed leidende scheidsrechter voor de rust. Verwachting was dat de ploeg iets zou inzakken in het tweede bedrijf van de wedstrijd, maar daar kwamen de toeschouwers bedrogen uit, want de ploeg durfde vooruit te blijven stappen en creëerde via aanspeelpunt De Zwaan enkele mogelijkheden. Peters was vandaag op de flanken niet al te gelukkig in zijn acties, maar ook hij werkte zich een slag in de rondte. Klein kwartiertje na de rust bezorgde opnieuw Van Blaaderen, nu via het hoofd, Zevenhoven een marge van twee. Meteen daarna werd hij gewisseld onder applaus van de meegereisde aanhang, Bosman nam zijn plaats in aan de rechterflank. Met de 0-2 tussenstand ging de voet van het gaspedaal en werd de wedstrijd neutraal gemaakt. Sander de Boer werd met nog 20 minuten te gaan vervangen door Luke van den Broek die controlerend de ploeg door het laatste gedeelte van de wedstrijd loodste.

Een terechte overwinning van de Zevenhovenaren. Volgende week ontvangt het op het eigen sportpark Jodan Boys. Tegen die ploeg hebben Pistorius en zijn mannen nog iets recht te zetten. Spektakel wordt verwacht. Op zaterdag 6 december is de aftrap van Zevenhoven – Jodan Boys om 11.30 uur. U bent uiteraard allemaal van harte welkom.

Scoreverloop:
’43 , 0-1 van Blaaderen
’53 , 0-2 van Blaaderen

Opstelling Zevenhoven: Aartman; Vis, Wouters, Roeleveld, Rasljanin; Luijben, De Boer (’70 L. van den Broek), Fransen; Van Blaaderen (’55 Bosman), De Zwaan, Peters