Zevenhoven 2 in blessuretijd naast Floreant

Het tweede elftal van Zevenhoven heeft afgelopen zaterdag een punt uit het vuur weten te slepen tegen Floreant. Na bijna de gehele wedstrijd tegen een 0-1 achterstand aan gekeken te hebben was het Wesley Fransen die in het begin van de blessuretijd de gelijkmaker tegen de touwen joeg. Met de 1-1 eindstand houdt Zevenhoven de opponent van vandaag op een marge van 3 punten. Het zakte wel naar plek 6 omdat het op doelsaldo voorbij gestreefd werd door Neptunus (12-1 winst tegen ARC) en Jodan Boys.

Onder een stralend zonnetje werd er om 11.30 uur op gras afgetrapt. Aangezien de Boskopers een geel shirt en blauwe broek dragen, moet het voor de toeschouwers even wennen zijn geweest toen Zevenhoven in geheel zwarte kleding het spel in beweging bracht. Het speeltuig ging redelijk makkelijk rond in de eerste minuten. De gasten vonden dat ook prima en lieten de verdediging van Zevenhoven opbouwen. Die deden dat vervolgens slordig, met teveel balverlies op onnodige plekken en momenten. Ook in balbezit van Floreant was de scherpte er niet om veel druk te geven op de bal bezittende tegenstander. Voetballend konden de Boskopers net even wat meer potten breken dan de thuisploeg, en na 10 minuten kwamen zij dan ook terecht op voorsprong. Beide ploegen creëerden trouwens weinig, maar het meeste balbezit rond de middenlijn was voor de uitploeg. Zodoende werd het een helft met veel overtredingen en een onherkenbaar Zevenhoven, dat niet tot kansen kwam. Waar de ploeg de afgelopen wedstrijden zo fris en fruitig voor de dag kwam, hadden de mannen van trainer/coach Ludo Pistorius een ware offday.

Moet gezegd worden dat de werklust er wel was aan de kant van Zevenhoven, maar de afstemming onderling voorkwam dat er echt lijn in het spel kwam te zitten. Met een 0-1 achterstand gingen beide ploegen naar binnen voor een kop thee. Helaas gaan voor ons als schrijvende pers de deuren van de kleedkamer dicht, maar er zullen ongetwijfeld harde woorden gevallen zijn over en weer in de kleedkamer van de thuisploeg, want we troffen een ander Zevenhoven aan na de thee. Nog steeds niet al te gelukkig aan de bal, maar het liet in elk geval aan het thuispubliek zien, niet zomaar als een ‘mak lammetje’ naar de slachtbank gebracht te willen worden. Het ging verder van het eigen doel verdedigen, stroopte de mouwen nog eens omhoog en zette druk op de helft van de tegenstander. Optisch leek de wedstrijd wat te kantelen, hoewel de beste kans ook in de 2e helft voor Floreant was. Waar uiteindelijk niemand meer op hoopte, kwam dan toch. In de 91e minuut mocht Wesley Fransen aanleggen voor een vrije trap van 20 meter. Hij krulde de bal werkelijk op schitterende wijze achter de goalie van de Boskopers in de linker kruising. Enige ontlading en spanning viel van de schouders van de thuisploeg. Niet veel later floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd.

Volgende week gaan de rood-gelen op bezoek in Woerden bij Sportlust ’46 : aftrap 14.30 uur.

Opstelling Zevenhoven 2: Van Leeuwen; Van Vliet, Wouters ©, Roeleveld (’70 Brouwer), B. van de Broek (’80 De Boer); Luijben (’60 Rasljanin), L. van de Broek, Fransen; Pijpers, De Zwaan, Boon (’80 Van Blaaderen)