Zaterdag 23-4-2016, pupil van de week bij SV Zevenhoven

Op zaterdag morgen hebben we lekker gevoetbald thuis tegen Alphia F2 en met z’n allen 1-0 gewonnen! Eerst naar huis gegaan om even te relaxen en te eten en toen mocht ik pupil van de week zijn bij het eerste elftal van SV Zevenhoven!

We gingen met papa op de fiets naar de kantine even voor 13:00. Papa bleef nog even buiten Krent helpen met de vrachtwagen die stuk was. Ik was al naar binnen gegaan en een meneer met veel wit haar stelde zich voor hij heette Dolf en was aardig. Hij zei dat ik mee mocht de kamer in waar allemaal voetballers waren in gewone kleren. Dit vond ik een beetje spannend maar gelukkig zag ik Wesley die ik ken van de BSO, dat was fijn. Ze gingen praten maar waarover weet ik niet meer.

Toen ze allemaal klaar waren met praten moest ik m’n voetbalschoenen halen bij papa die zat te wachten, maar die waren we van de spanning vergeten mee te nemen van het aanrecht. Papa is even op de fiets heen en weer gereden. Intussen had ik met een meneer met een baard aan de bar een praatje gemaakt.
Zodra de voetbalschoenen er weer waren mocht ik kleedkamer 1 binnen, daar zaten alle voetballers zich aan te kleden. Ze hebben het zelfde shirt als de F2. Wesley was daar ook en gelukkig vroeg hij of ik naast hem kwam zitten dat was fijn. Daar gingen ze nog een keer praten en laten zien op het bord waar iedereen stond, dat kon ik goed zien want ik was dicht bij het bord. Ik heb geteld en ze gingen met hun 10-en voetballen en één op het doel. Ik dacht dat er 3 spelers niet mee mochten doen, die moesten nog een beetje oefenen. Voor de wedstrijd kon ik samen met Bart oefenen op het 1e veld, hij is goed in de bal hoog houden en truckjes doen.

Toen kwamen alle spelers in hun F2 shirt naar buiten samen met de spelers in het wit-groene shirt. Midden op het veld gaf iedereen elkaar een hand voor de wedstrijd, wat raar is want wij doen dat altijd aan het eind na het penalty schieten. Ik mocht van de scheidsrechter zonder haar de aftrap nemen en speelde alle wit-groenen zomaar voorbij, bij het doel een goede trap en het was een scoor! Ik hoorde iedereen juichen.

Daarna mocht ik in het hokje langs de lijn naast Bart de wedstrijd kijken. Ik heb 2 rode kaarten gezien, maar iedereen zei dat het één rode en één gele kaart was. Door de rode kaart moest Koen eruit, dat was niet leuk voor hem. Plotseling was er veel getoeter op de weg en kwam de F1 eraan in een grote bus, ze waren kampioen. Ze hadden op de terugweg het 4e team gevraagd of ze ook mee wilden rijden, tot aan de oprit met rode en gele rookvuurwerk. Tijdens de wedstrijd hebben we lekker achter het doel met Mitch en Chris geoefend met over passen.

Plots was de wedstrijd afgelopen, en toen kwam een meneer vragen of we mee gingen de grote kamer in, papa zei dat ze daar altijd alles regelen. In de kamer zaten allemaal grote belangrijke mensen en Dolf. Dolf ging staan en praten over mij, iedereen was stil. Hij wist veel van me, zelfs dat ik al op de peuteropvang met Tim de plafondtegels stuk of eruit schoot. Ook zei hij dat ik later beter voetballer ipv motorcrosser kon worden. Lekker zakje snoep ondertussen zitten eten, totdat Dolf in ene zei dat hij nog een cadeau voor me had. Een mevrouw kwam met een echte nieuwe voetbal aan en daarop stonden alle namen van de SVZ voetballer. Die heb ik thuis mooi voor het raam in m’n slaapkamer gezet! Papa en mama kregen ook drinken en ik mocht een glas echte cola drinken. Toen Dolf klaar was met praten wilde ik graag weer naar buiten om te voetballen, en er ging een speciale deur open voor mij naar buiten.

Vooraf was ik een beetje zenuwachtig maar ik vond het echt een hele leuke dag, dankjewel iedereen van SVZ !

Boet Könst, F2-er.