Week van de scheidsrechter

Aankomende zaterdag gaat de ‘week van de scheidsrechter’ van start, die duurt tot zondag 14 oktober. De week van de scheidsrechter is een sportbreed initiatief van de KNVB waarbij het uitspreken van waardering voor de arbiter centraal staat. Zij maken het immers mede mogelijk dat zo veel voetballers wekelijks op het veld van het spelletje kunnen genieten!

Scheidsrechters bedankt!
In de Week van de Scheidsrechter ontvangen alle (assisent-)scheidsrechters vanuit de KNVB een persoonlijk, digitaal bedankje voor hun inzet. Ook roepen we onze leden op om er aan te denken de scheidsrechter na de wedstrijd een hand te geven en te bedanken voor het fluiten. Voor veel spelers en coaches is dit gelukkig al een gewoonte, maar juist tijdens dit initiatief willen we nog eens benadrukken hoe belangrijk dit is.

Help jij ook mee?
Hoewel wij voor elke wedstrijd gelukkig een scheidsrechter kunnen vinden, valt dit nog niet altijd mee. Versterking van deze groep is daarom zeer welkom! Het fluiten van wedstrijden kan al vanaf 12 jaar en kan zo vaak als je zelf wil; ook met bijvoorbeeld twee keer in een seizoen zijn we blij. Beginnende scheidsrechters worden uiteraard, waar nodig, begeleid tijdens de eerste wedstrijden. Lijkt het je leuk om een wedstrijd te fluiten of heb je ergens vragen over? Stuur eens een appje naar Peter van Lith (06-19830245), de scheidsrechterscoördinator van onze vereniging.