Vrouwenafdeling SV Zevenhoven in de lift

In tegenstelling tot veel voetbal verenigingen in de omtrek zit het vrouwenvoetbal bij Zevenhoven behoorlijk in de lift. Zevenhoven speelt op dit moment met 2 vrouwenteams met welgeteld 36 speelsters in de 4e klasse. Een groot aantal speelsters is natuurlijk mooi, maar geen overbodige luxe. Uiteraard heb je altijd te maken met werk (wisselende diensten), weekendjes weg en blessures.

Daarom is een grote groep van onschatbare waarde om elke wedstrijd met genoeg speelsters op het veld te staan. Met zo een brede selectie is het natuurlijk van groot belang dat de gehele organisatie daar omheen goed gefaciliteerd is en dat hebben ze bij Zevenhoven dan ook prima voor elkaar.

Dat de vrouwen een goede trainer nodig hebben is natuurlijk een prioriteit. Daarom kwam, terug van weggeweest, de gerenommeerde trainer Pierre van Eijk naar Zevenhoven om beide teams op maandag en woensdag (VR1 van 19.00-20.15 en VR2 van 20.15-21.30) te voorzien van goede leerzame trainingen, waarin uiteraard ook de termen techniek, tactiek en conditie niet ontbreken.

Eens in de maand worden er door beide teams samen getraind d.m.v. een gemixte combiwedstrijd. Doel van deze wedstrijden zijn om elkaar sociaal en voetballend beter te leren kennen.

Wat ook van groot belang is voor beide teams, is een goede coach en leider. Voorafgaand aan de wedstrijd wordt er een bespreking gehouden waarin alle ins en outs over de desbetreffende wedstrijd wordt besproken, zodat niemand tijdens de wedstrijd voor verrassingen komt te staan.

Bij VR1 zijn dit Ed van Venrooij (coach) en John van Veen (leider). Aan beide mannen dit seizoen de taak om dit jong getalenteerde eerstejaars seniorenteam bij te staan wat betreft speelstijl en omgaan met het fysieke gedeelte bij de senioren. Uiteindelijk sta je met elkaar op het veld om het hoogst haalbare voor elkaar te krijgen, maar plezier in het spel en gezelligheid is uiteraard ook belangrijk en een bindende factor voor een team.

Bij VR2 zijn dit Sjaak vd Mijl (coach) en Patrick Eijs (leider) die dit team begeleiden. Bij Vrouwen 2 is de groep een combinatie van ervaring en gedreven speelsters. Aan de begeleiding hier de taak om het team zo goed mogelijk te laten renderen bij elke wedstrijd. Uiteraard is bij dit team ook spelplezier en gezelligheid zeer belangrijk.

SV Zevenhoven beschikt ook nog over een damescommissie en een spelersraad wat uiteindelijk het hele plaatje compleet maakt.

Om de teams de uitstraling te geven die ze verdienen hebben een groot aantal sponsors zich aangemeld om dit te realiseren. Nieuwe trainingspakken, gehele tenues, tassen en coachjassen zijn aangeschaft en wij willen daarom de volgende sponsoren hartelijk bedanken namens de gehele vrouwenafdeling van Sv Zevenhoven.