Voor JO19 begint de 2e helft seizoen met winst!

Het wedstrijdprogramma begint weer vol te lopen, ook de JO19 heeft weer gevoetbald en de vaste ‘reporter’ heeft zijn verslag weer aangeleverd. Na 2 oefenwedstrijden tijdens de winterstop stond er zaterdag weer een wedstrijd om het “eggie” op het programma.
Op de bank ontbrak coach Peter die vrijdag vader was geworden. Onder de lat Bram, Merijn nog niet hersteld, Wessel niet helemaal fit, verder is de ploeg compleet.
Onder leiding van een prima referee wordt er door beide ploegen een sportieve wedstrijd gespeeld, met veel inzet en goed combinatievoetbal.
Met een voorzichtig doorkomend zonnetje trapt ARC af. ARC is nieuw in deze poule, gekomen uit de 2e klasse.
De eerste helft, heeft Zevenhoven duidelijk het initiatief en na zo’n 20 minuten scoort Nick de openingstreffer. Na een interceptie op links door Robert, verlegd Paul het spel naar rechts, waar de goed meegekomen Robin een fraaie voorzet geeft, welke bij de 2e paal wordt binnengekopt door Nick. Zevenhoven blijft de bovenliggende partij en is met name vanuit de omschakeling keer op keer gevaarlijk. Een steekpass door het midden wordt feilloos afgerond door Niels 2-0. Zevenhoven krijgt nog een aantal fraaie kansen, maar weet deze niet te verzilveren en doet zich daarmee tekort in deze fase van de wedstrijd.
ARC komt tot dan niet verder dan 2 corners maar vlak voor rust profiteert men van een misverstand in de verdediging en scoren zo de aansluitingstreffer. Vervelend moment is het uitvallen van Nick met een enkelblessure welke hem helaas voor enkele weken aan de kant zal houden.
Ruststand derhalve 2-1.
Na rust eenzelfde spelbeeld, wederom met een uiterst aangenaam zonnetje, Zevenhoven blijft met veel inzet en fraaie combinaties het doel van ARC zoeken. Gescoord wordt er niet meer, ondanks een aantal goede kansen. ARC komt niet verder als een aantal corners en een schot in het zijnet.
Voorwaar een prima resultaat om de 2e competitiehelft mee te beginnen.

De schrijvende grensjager.