Verslag Zuidvogels VR1 – SVZ VR1

Het is 28 november 09.55 uur in de ochtend als we verzamelen bij de club. We reizen af naar Zuidvogels te Huizen, waar we om 12.30 uur starten aan de 1 na laatste wedstrijd van dit jaar. Na volgende week hebben we een lange winterstop waardoor we goed kunnen herstellen en ons kunnen voorbereiden op de tweede helft van het seizoen. We zijn zelf met 11 en Zola en Yara zorgen ervoor dat we met 13 vrouwen op pad kunnen.

Het is koud maar heerlijk voetbalweer. Vol goede moed beginnen we aan de wedstrijd. Al heel gauw merken we dat het een zeer beweeglijke ploeg is. Ze staan geen moment stil en hier hebben wij veel moeite mee. Het veld is groot, lang, breed en de meiden van Zuidvogels vinden dat er fijn. Na een minuut of 5, 6 staan we 1-0 achter. We staan op scherp en weten wat ons te doen staat. We proberen ze geen meter te geven maar dat is niet eenvoudig. Wij hadden van tevoren onze tactiek zo aangepast, dat we voorbereid waren op een jonge ploeg met veel loopvermogen. We sturen Marit zo af en toe diep om 1 op 1 op de keeper te komen. Dat is ons geheime wapen in het eerste kwartier, daarna passen zij het aan zodat het voor Marit lastig wordt, los te komen van het centrale duo achterin. In dit eerste kwartier weten we wel gelijk te komen. Marit wordt diep gestuurd, de verdediging van Zuidvogels wordt verrast en met een prachtige boogbal valt de bal zo de kruising in. Wel snappen we dat dit nog niets betekent, de wedstrijd duurt nog lang. Dit blijkt ook, want we worden aardig onder druk gezet, ze voetballen en tikken goed en daar hebben wij niet zo snel een antwoord op. We gaan de rust in met een 2-1 achterstand.

Stef zakt een linie naar achter en komt daardoor op het middenveld. Zola komt erin op Stef haar plek. De tweede helft verloopt bijna hetzelfde, wel krijgen we het iets meer onder controle. De beweeglijkheid van Zuidvogels verandert niet. Ze hebben en creëren de ruimte en wij doen ons uiterste best om de rem erop te zetten. Dit lukt ons deels, wel lukt het Zuidvogels nog twee keer te scoren. Dit komt neer op een eindstand van 4-1.

Pierre had van tevoren gezegd dat we mochten winnen, het was geen must. Natuurlijk hebben we er alles aan gedaan om meer weerstand te bieden. Drie weken geleden viel het kwartje onze kant op, wat wij zeker verdiend vonden. Afgelopen zaterdag viel die naar Zuidvogels, zeker niet onterecht.

We maken ons op voor de laatste wedstrijd, tegen de vrouwen uit Naarden. Om 14.00 uur trappen we daar af. Met 16 punten zijn we heel tevreden, dit hopen we uit te breiden naar 19. Zaterdag 5 december om 16.00 uur zullen we het weten. We staan op dezelfde plek op de ranglijst. Onder ons werden weinig tot geen punten behaald, waardoor we niet veel verlies oplopen. Kortom, we zijn niet ontevreden.

Tot volgende week!