Verslag Woubrugge A1 – SV Zevenhoven A1

Deze week stond Woubrugge op het programma, een tegenstander waar we nog wat recht tegen te zetten hadden. In het verleden werd al eens een 4-0 voorsprong tegen hen uit handen gegeven en hetzelfde gebeurde eerder dit seizoen met een 3-0 voorsprong. Na de overwinning van vorige week tegen Nicolaas Boys zouden we met opnieuw een overwinning Koudekerk inhalen op de ranglijst en gelijk komen met Woubrugge. Een belangrijke stap dus om weg te komen uit de onderste regionen.

We begonnen de wedstrijd goed en konden goed in ons eigen spel komen, terwijl Woubrugge vooral de lange bal speelde. Er werden wat kansen gecreëerd en na een half uur spelen werd er voor het eerst gescoord, Kjell schoot de 0-1 binnen. Niet heel veel later vond ook Merijn het net en schoot de 0-2 binnen. Dit was ook meteen de ruststand.

Het leek allemaal wel de goede kant op te gaan, maar we wisten dat we vaker in deze positie hebben gezeten tegen Woubrugge en dat het toen alsnog fout afliep. De wedstrijd was dus nog lang niet gespeeld. Ook de tweede helft begonnen we weer met aardig voetbal. Er werd doorgegaan waar we in eerste helft gebleven waren. Dit resulteerde ook weer in doelpunten. Een prachtig schot met links van Kjell vloog over de keeper heen de kruising in; 0-3. Niet veel later werd Merijn gevloerd door de keeper van Woubrugge en kregen we een penalty. Die werd echter niet benut door Daan, waardoor Damon vanaf nu benoemd is tot penaltynemer nummer 1. De 0-4 kwam even later wel nog. Ook Merijn maakte zijn tweede goal van de dag via een kopbal uit een vrije trap. De wedstrijd leek gespeeld, maar was dat nog zeker niet. Ook deze wedstrijd kwam Woubrugge weer terug, het werd 1-4. Kort daarna kreeg ook Woubrugge een penalty en er werd al weer even gevreesd voor alweer een doemscenario. Ook Woubrugge mistte de penalty gelukkig waardoor het 1-4 bleef. Vlak voor het einde van de wedstrijd maakte Woubrugge ook nog 2-4, maar verder kwamen ze niet.

Gelukkig werd deze wedstrijd eindelijk eens de voorsprong tegen Woubrugge behouden en konden we drie punten mee naar huis nemen. We zijn nu gestegen naar de zevende plaats en hebben evenveel punten als nummer zes Woubrugge. Het leek er allemaal even somber uit te zien, maar door de 7 punten uit de laatste 3 wedstrijden lijkt er toch nog wel een hogere klassering in te zitten. Volgende week zijn we vrij en die week daarna mogen we proberen de stijgende lijn thuis tegen koploper Meerburg voort te zetten.