Verslag Woerden – SVZ

Vandaag uit naar Woerden. Een goede tegenstander die al jaren hoog eindigt in onze poule.
We begonnen meteen goed en speelde zomaar een kans of 4 bij elkaar in het eerste kwartier. Helaas waren deze kansen niet aan ons besteed. De trainers zaten relax op bank want er was geen vuiltje aan de lucht, we waren goed aan het voetballen en gaven zelf niets weg. Regelmatig een goede aanval, fraaie pass of werden we gevaarlijk voor de goal. Alleen een doelpunt was wat er ontbrak.
Maar plotseling gebeurde er iets onverwachts, de bal viel goed voor de voeten van een speler van Woerden net binnen de 16 en deze wist de bal zeer fraai in de kruising te krijgen. 1-0 voor Woerden dus ipv wachten op de goal voor SVZ gingen we ineens de rust in met een achterstand.
In de rust gaf Chris aan dat we goed speelde en dat er niets aan de hand was. Hij wisselde 2 spelers van positie om wat meer rust in de coaching te kunnen brengen en opbouw wat meer mogelijkheden te geven.
Na rust gingen we meteen opzoek naar de gelijkmaker. Een paar gevaarlijke momenten werden er gecreëerd en 2 goede kansen werden niet omgezet in een goal. Helaas wist Woerden toen uit het niets de 2-0 te maken. Hun 2de schot op goal betekende de 2-0. Dit was wel echt een goal voor in het rijtje van “zo scoor je nooit meer”. Van 25 meter een geweldig schot op goal met een curve en steeds meer snelheid krijgend knalt hij via onderkant lat zo achter de lijn.
Maar hoe mooi de goal ook was en hoe weinig we er ook aan konden doen, de 2-0 stond op het bord en dat moesten we nog goed maken. Helaas konden we vanaf dat moment wat minder mogelijkheden creëren en leek het geloof in een goed resultaat niet meer bij iedereen aanwezig.
Wat volgde was wat rommelig spel dat voornamelijk op het middenveld afspeelde. Toen een kwartier voor tijd de 3-0 viel leek het gespeeld.
Drie minuten voor tijd maakte we de 3-1 voor de statistieken maar kort daarna lag de 3-2 ook op de schoen en dat had kunnen zorgen voor een paar hete minuten waarin SVZ opzoek kon naar de gelijkmaker. Helaas ging deze bal niet in de goal en bleef de 3-1 tot het eind op het bord staan.
Korte conclusie is: ook als je goed in de wedstrijd zit, weinig tot geen grote fouten maakt en zelf een goede pot op de mat legt kan je wel eens verliezen.
Met de nieuwe maatregelen die aangekondigd zijn door Mark en Hugo zou dit wel eens de laatste wedstrijd van het jaar geweest kunnen zijn. Voetballen zonder trainen lijkt mij geen goede optie. Als dit inderdaad de laatste wedstrijd was van 2021 hopen we natuurlijk dat we in januari weer lekker kunnen voetballen in volle stadions.
Maar dat weten we pas in 2022.

SVZ 1 door de ogen van de leider