Verslag Warmunda 1- SVZ 1

Vandaag als trotse koploper naar Warmond voor de wedstrijd tegen Warmunda, de één na laatste wedstrijd van de periode.
Met Robin voor de afwezige Marco benoem ik de enige wijziging in de eerste 11 van SVZ.
Een wedstrijd die om 15:00 uur begint is net even anders dan “normaal” en helaas bleek dat vandaag ook op het veld.
We verloren deze wedstrijd verrassend met 4-1 en zakken naar de 3e plek en verspelen daarmee de periode titel.
We speelde niet goed en liepen voor mij gevoel tegen hetzelfde probleem aan als tegen Kickers en ook een beetje wat we vorige week zagen.
We kwamen niet tot voetballen via middenveld en niet via de buitenkanten.
Na 30 minuten wordt het 1-0, tot die tijd waren er geen kansen op wat hoekschoppen na. De bal 5 x van geel naar geel spelen is ons dan nog nauwelijks gelukt en dat zorgt dat er voor dat mensen die van goed voetbal houden niets te genieten was.
Uit het niets maakt Nick in de 44e minuut de 1-1, een geweldige voorzet van Maurits vanaf de linkerkant wordt door Nick in één binnen getikt zodat we een knappe goal maken. Een goal zoals alleen een spits met techniek en overzicht kan maken, weten waar de keeper en verdedigers staan zodat de bal rustig binnen geschoten kan worden zonder aanname.
Helaas maakt Warmunda vanaf de aftrap de 2-1, meteen een lange hoge bal die door de verdediging niet op juiste waarde wordt geschat wordt door de spits naar zijn sterke rechter gekapt en strak binnen geschoten.

Dus helaas gaan we met 2-1 achterstand de rust in. Danny brengt Gareth in de spits voor Robin zodat Falco naar rechts kan in de hoop dat we via de buitenkanten verbetering krijgen in het voetbalde onderdeel van het spel.
Na rust zien we een reactie van SVZ, we zitten er korter op en houden Warmunda veelal op eigen helft.
Een slim balletje van Gareth op de doorgelopen Lennart is net te diep.
Een vrijetrap van Maurits wordt door Sjoerd terug voor de goal gekopt en door Nick in één keer hard richting geschoten maar door een verdediger uit de mond van de goal weggewerkt.
Een vrijetrap van Maurits die de keeper verkeerd inschat maar geredt wordt door een man op de lijn.
Je leest het al, kansen of mogelijkheden genoeg maar echt uitgespeelde kansen zien we weinig.
Met net Tobias voor Robert in de ploeg krijgen we de deksel op de neus.
Achterin ziet het er niet goed uit zodat de zo ongeveer eerste keer dat Warmunda op onze helft is wordt omgezet in een goal en de wedstrijd beslist is met de 3-1.
Meteen daarna komt Nick Vis voor Lennart en gaat Sjoerd naar de spits voor een alles of niets offensief.
Helaas bracht dit niet de goals waar we op hoopte en vlak voor tijd wist Warmunda de goal van de wedstrijd te maken. Een voorzet over de grond van links werd door hun aanvallers knap verwerkt en draaide knap door om uit de draai de bal in de kruising te schieten waar de bal onderkant lat binnen ging, als die jongen een geel shirt aan gehad had, dan had ik echt staan te genieten.
Wat vandaag opvallend was, was de scheidsrechter. Hij bevoordeelde geen ploeg, had geen invloed op de uitslag maar wel op het spel plezier. Door zijn manier van fluiten leek er veel toneelspel nodig en maakte het voor mij minder leuk om naar te kijken omdat het voetbal daarmee meer naar de achtergrond gaat.

Korte conclusie: periode titel verspeelt en allemaal in de spiegel kijken.

SVZ door de ogen van de leider