Verslag van Pupil van de week Youri van Diemen

Zenuwen ten top! Youri gaat een middag mee kijken met de selectie van SVZ. Ze speelde deze middag om 14:30 tegen CSW. In de uitnodiging stond dat we om 13:00 aanwezig moesten zijn. Na een leuk ontvangst en een drankje in de bestuurskamer mocht Youri mee naar de ruimte waar alle mannen kwamen voor de teambespreking met trainer Dennis.

Na de teambespreking mocht Youri mee naar de kleedkamer. Dat was toch wel heel spannend. Nadat hij het “pupil van de week” trainingspak heeft aangetrokken en even een kijkje heeft genomen bij het tapen van de enkel van èèn van de mannen, wil hij toch wel erg graag eventjes naar papa en mama toe. Want dat wachten…….dat duurt allemaal wel erg lang.

Als papa en mama vanuit de bestuurskamer de mannen het veld op zien lopen, sturen ze Youri het veld op. Wat onwennig, met zijn handen in zijn zakken, gaat hij een balletje schoppen met wat mannen. Daarna gaan ze nog voor de laatste paar minuten de kleedkamer in.

En dan om 14:30 komen Youri, de mannen en de scheidsrechter eindelijk het veld op lopen en kan de wedstrijd beginnen. Nadat Youri de aftrap heeft genomen mag hij proberen een doelpunt te scoren bij CWS. Maar de spanning en de felle zon zorgde er voor dat de bal net niet in het doel terecht kwam. Youri kijkt vanuit de dug out naar de wedstrijd. Wat een spannende, maar ook wel lange wedstrijd. Helaas geen winst voor SVZ.

Na afloop van de wedstrijd gaan de mannen teleurgesteld naar de kleedkamer. Als Youri zich heeft omgekleed komt hij samen met Bob naar de bestuurskamer. Daar krijgt hij van een van de lieve dames een patatje met mayo. De toespraak hoort Youri met één oor aan. Want je patatje koud laten worden, dat is zonde. Maar aan het einde van de toespraak komt dan eindelijk het lang verwachte presentje, de bal met namen van de spelers van de selectie.

Wauw, die is wel heel gaaf. Daarmee ga ik niet buiten voetballen hoor. Want dan gaan de namen er af. Aldus Youri. Hoe spannend Youri het ook vond, hij heeft zichtbaar genoten van een leuke dag. Bedankt SVZ.